فونیکسریمکسبهتام

اشتری خبر داد: افزایش ظرفیت نظارتی پلیس راه

عصر خودرو- فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بهره برداری از سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای گفت: برخی از تخلفات صرفا با نیروی انسانی قابل نظارت نیست و سامانه سپهتن با ویژگی دقت، سرعت و هوشمندی می تواند ظرفیت نظارت و کنترل پلیس راه را ارتقاء دهد.

اشتری خبر داد: افزایش ظرفیت نظارتی پلیس راه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سردار حسین اشتری در آیین افتتاح و بهره برداری از سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای و پاسگاه پلیس راه شریف آباد با تسلیت ایام محرم الحرام و با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم اظهار کرد: افتتاح این سامانه یک اقدام زیربنایی و ماندگار است.

    وی افزود: برخی از تخلفات با نیروی انسانی صرفا قابل نظارت و کنترل نیست و این سامانه با دقت ، هوشمندی و سرعت می تواند ظرفیت نظارت پلیس راه افزایش دهد در این زمینه هدف بهره وری بیشتر از امکانات به روز، ارتقاء ایمنی ، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

    فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه میزان تلفات جاده ای 3 درصد یعنی حدود 200 نفر کمتر شده است و این روند قابل ملاحظه است.

    اشتری اضافه کرد: علی رغم تمام تمهیدات، تعداد زیادی از شهروندان جان خود را در جاده ها و تصادفات از دست می دهند و این خسارت بزرگی برای کشور محسوب می شود.

    وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تلفات جاده ای عنوان کرد: حتی یک مورد هم در خصوص تلفات جاده ای برای ما عدد قابل توجهی است و باید در مسیری حرکت کنیم که کمترین تلفات و تصادفات جاده ای را داشته باشیم.

    فرمانده ناجا با اشاره به کارکردهای سامانه "سپهتن" عنوان کرد: امروز در نیروی انتظامی و به ویژه پلیس راه ظرفیت و توانمندی مطلوبی وجود دارد و اگر تجهیزات به روز نیز تزریق شود می توانیم با مدیریت مطلوب به اهداف خود برسیم.

    وی در ادامه با اشاره به راه اندازی پاسگاه های متحدالشکل در سراسر کشور خاطر نشان کرد: حدود 300 پاسگاه پلیس راه در کشور داریم و تا رسیدن به عدد مورد نظر نیز فاصله وجود دارد. البته برخی از پاسگاه ها دچار مشکلاتی چون فرسودگی، عدم مکان نمایی مناسب و ... هستند که در صددیم که این مشکلات را مرتفع کنیم.

    اشتری بیان کرد: براساس تفاهم نامه میان پلیس و وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال، 50 پاسگاه بدین شکل و تیپ راه اندازی خواهد شد.

    فرمانده ناجا در توضیح اینکه اولین سامانه در این محور مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: این محور ، محور حرم تا حرم است و بیشترین تردد مسافر را در این محور داریم با توجه به ویژگی های خاص این محور اولین سامانه سپهتن در این محور مورد بهره برداری قرار گرفت.

    اشتری در ادامه با اشاره به شعار هفته ناجا "همه با هم برای امنیت و آرامش" خاطر نشان کرد: اگر همه دستگاه ها در خصوص سهم خود در راستای نظم و امنیت به خوبی ایفای نقش کنند قطعا امنیت ارتقاء می یابد.

    براساس گزارش سایت پلیس، وی اشاره کرد: یکی از سازمان هایی که در ارتقاء امنیت جاده ای نقش موثری دارد وزارت و راه شهرسازی است که انصافا وزیر راه و شهرسازی و کارکنان این مجموعه تعامل مناسبی با پلیس دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط