فونیکسریمکسبهتام

رویایی که به واقعیت پیوست؛

لیدری بازار در انحصار خودروسازان

عصر خودرو- نهایی شدن قراردادهای خودورسازان طی هفته های اخیر بالاخره پس از مدتها موجب شد که رویایی دور از دسترس برای خودروسازان و سهامدارانش به واقعیت پیوندد.

لیدری بازار در انحصار خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از عصربازار، خودروسازان طی روزهای اخیر بالاخره طعم دوران پسا برجام را می چشند، قراردادهایشان یکی پس از دیگری به امضا می رسد آنچنانکه ، همه نمادها در گروه صنعت خودرو یکپارچه رنگ سبز به خود گرفته اند.

    آنچنان که مازیار فتحی ، که از کارشناسان بورس و فعال در نماد خودروسازان محسوب می شود، در گفتگو با خبرنگار پایگاه «عصر بازار» می گوید: به اعتقاد از دید میان مدت ، نماد این گروه تا پایان سال روند صعودی مثبتی خواهد داشت.

    به گفته او، درگزارش های 6 ماهه و 9 ماهه شرکت های خودروسازی به طور حتم تغییرات قابل توجهی را در بحث سودسازی نسبت به مدت مشابه سال قبل خواهیم داشت.

    فتحی آثار این قراردادها را در سال 96 بیشتر از سال 95 می داند و می افزاید: با چنین قراردادهایی بهای تمام شده و زیان شرکت های خودروسازی که تاکنون پاشنه آشیل آنها در صورت های مالی محسوب می شد، به سود سازی تبدیل می شود و بدین ترتیب می توان پیش بینی کرد گروه خودروسازی تا پایان سال همچنان لیدر بازار باشد.

    ازسویی دیگر، یکی از تحلیل گران بازار خبر قرارداد سایپا رو سیتروئن را رویای تحقق یافته خودروسازی می داند و می گوید : با چنین قراردادهای آینده روشنی برای خودروسازان متصور خواهیم بود.

    فریده جلاییان اضافه می کند: اگرچه بورس ، بازاری بنا شده براساس انتظارات است  و هم اکنون بازارسهام درحال پیش خور کردن آثاراین قراردادهاست اما به طور حتم تبعات این قراردادها در میان مدت در صورت های مالی این شرکت ها نمایان می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط