فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اعلام کرد:

ساخت هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان

عصر خودرو- ملکی با اشاره به اینکه با افتتاح ۸۰ کیلومتر راه روستایی، میزان برخورداری کردستان به راه‌های آسفالته به ۷۸ درصد می‌رسد گفت: ساخت هزار کیلومتر راه روستایی را در دست اجرا داریم.

ساخت هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، ملکی در مراسم افتتاح 150 کیلومتر بزرگراه و راه روستایی در استان کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: 70 کیلومتر باند دوم شبکه بزرگراهی از کریدور شماره 10 حد فاصل کامیاران تا میاندوآب امروز به افتتاح می‌رسد.

    وی ادامه داد: از این 70 کیلومتر بزرگراهی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد 10کیلومتر آن در محور بیجار به سمت زنجان و 10 کیلومتر دیگر در محور سنندج – همدان است.

    ملکی ادامه داد:در حال حاضر به ازای هر صد کیلومتر مسیر در کشورمان 21 کیلومتر مسیر بزرگراهی وجود دارد که این رقم در کردستان با افتتاح 70 کیلومتر بخشی از کریدور شماره 10 ارتقا پیدا می‌کند.

    این مقام مسئول همچنین با اشاره به افتتاح 80 کیلومتر راه روستایی اظهار داشت: در این استان هشت شهرستان وجود دارد و از 2700 کیلومتر راه آسفالته برخوردار است که با افتتاح این هشتاد کیلومتر میزان راه آسفالته به 2780 کیلومتر می‌رسد.

    ملکی با بیان اینکه کردستان جزو استان‌های آخر از لحاظ بهره‌مندی از راه‌های آسفالته است، گفت: خوشبختانه هزار کیلومتر راه روستایی را شروع کرده‌ایم که 500 کیلومتر آن در دست اجرا است که برای آن اعتبار 140 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: برای 500 کیلومتر دیگر هم تامین مالی در حال انجام است و با بهره‌برداری از این هزار کیلومتر میزان برخورداری استان کردستان به راه‌های روستایی به 78 درصد افزایش می‌یابد.

    ملکی با بیان اینکه بخشی از این تامین اعتبارها از محل اسناد خزانه اسلامی انجام می‌شود، گفت: همچنین به این پروژه قیر رایگان اختصاص می‌یابد.

    وی با اشاره به اینکه بخشی از کریدور شماره 10 به طول بیش از 1400 کیلومتر از استان کردستان می‌گذرد، گفت: هرچند در پیوست قانون بودجه امسال رقمی برای این کریدور در نظر گرفته شده است اما این رقم 140 میلیارد تومان نمی‌تواند برای هفت استانی که این کردیور از آنها عبور می‌کند موثر باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو