فونیکسریمکسبهتام

تأسیس دو مرکز R&D در ژاپن و ایتالیا توسط گروه خودروسازی BAIC

عصر خودرو-شرکت سرمایه گذاری و صنعتی «Beijing Automotive Industry Holding Corp» چین که به اختصار به آن «BAIC» گفته می شود، به منظور سرعت بخشیدن به پروژه های تولید خودروهای برقی خود، فرآیند احداث دو مرکز R&D (تحقیق و توسعه) را در توکیوی ژاپن و تورین ایتالیا آغاز کرد.

تأسیس دو مرکز R&D در ژاپن و ایتالیا توسط گروه خودروسازی BAIC
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، در همین راستا و براساس اطلاعات ارائه شده از سوی این گروه صنعتی و سرمایه گذاری چینی، وظیفه طراحی و توسعه مدل های مختلف خودروهای برقی برعهده این دو مرکز تحقیق و توسعه خواهد بود. این اطلاعات اندک در شرایطی از سوی خودروساز چینی منتشر شده است که مدیران شرکت «BAIC» از هرگونه اظهار نظر و ارائه جزییات بیشتر از فرآیند احداث این دو مرکز تحقیقاتی خودداری کردند.

    شایان ذکر است که دو مرکز تحقیق و توسعه «BAIC» در ژاپن و ایتالیا در شرایطی احداث خواهند شد که این گروه صنعتی چینی پیش از این نیز با احداث مراکزی از این دست در مناطق مختلف جهان از جمله در شهرهای دیترویت، سیلیکون ولی، آخن، درسدن و بارسلون سرمایه گذاری مفصلی برای طراحی و توسعه خودروهای برقی انجام داده است.

    مدیران گروه صنعتی «BAIC» اخیراً و با انتشار بیانیه ای اعلام کردند خودروی «Arcfox-7» که یک خودروی برقی اسپورت محسوب می شود توسط مرکز تحقیق و توسعه این شرکت چینی در شهر بارسلون طراحی شده و فرآیند تولید انبوه آن از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. گفتنی است پیش از این نسخه مفهومی «Arcfox-7» در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید کارشناسان و علاقه مندان قرار گرفته است.

    تلاش های گسترده مدیران گروه صنعتی « BAIC » برای طراحی و توسعه طیف وسیعی از مدل های برقی و عرضه آنها به بازارهای جهانی در شرایطی صورت می پذیرد که شایعات موجود حاکی از آن است این خودروساز چینی یک مدل برقی – هیبریدی نیز طراحی کرده است که انتظار می رود در اواخر سال 2017 میلادی وارد بازار خواهد شد.

    کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو بر این باورند که مراکز جدید R&D گروه خودروسازی«BAIC» در توکیو و تورین در کنار سایر مراکز تحقیق و توسعه این خودروساز چینی زمینه را برای بدل شدن این شرکت به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در جهان فراهم خواهد کرد. در همین ارتباط و طبق اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری بلومبرگ مدیران این گروه صنعتی بزرگ چینی با فروش سهام برخی شرکت های زیرمجموعه خود به ارزش 3 میلیارد یوان قصد دارند تا منابع مالی لازم برای توسعه فعالیت های خود به منظور طراحی و تولید خودروهای برقی را فراهم کنند.

    شایان ذکر است که گروه خودروسازی «BAIC» چین مالکیت 60 درصد از سهام شرکت «Beijing Electric Vehicle Co» را در اختیار داشته و قصد دارد با واگذاری بخشی از سهام خود به تأمین مالی پروژه های خود در رابطه با تولید محصولات برقی بپردازد.

    گروه خودروسازی «BAIC» تاکنون بیش از 20 هزار دستگاه خودروی برقی به فروش رسانده و انتظار می رود این میزان در سال جاری میلادی به 55هزار دستگاه افزایش یابد. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، هدف نهایی مدیران «BAIC» فروش 700هزار دستگاه خودروی برقی تا سال 2020 میلادی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط