فونیکسریمکسبهتام

کاهش کیفیت با قیمت‌گذاری دستوری

عصر خودرو- در حالی از صنعت خودرو و صنایع وابسته انتقاد می‌شود که مشکلات پیرامون این صنایع از جمله قیمت‌گذاری دستوری و فشار برای ارزان‌سازی به جای کیفی‌سازی دیده نمی‌شود.

کاهش کیفیت با قیمت‌گذاری دستوری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، بدون شک برای افزایش کیفیت قطعات مسئله پژوهش در صنعت نقش بسیار زیادی دارد و غیرممکن است که شما بدون صرف وقت و هزینه در حوزه پژوهش بتوانید به توسعه دست یابید بنابراین این توسعه در صنعت خودرو همان افزایش تیراژ و کیفیت محصول نهایی است که درحال‌حاضر با مشکل روبه‌رو است. قطعه‌سازان ایرانی توان ساخت بهترین‌ها را دارند و این توانایی را در تولید تندر90 به خوبی نشان داده‌اند. سطح رضایت بالای مشتریان از خودرو تندر90 نشان می‌دهد که قطعات این خودرو را قطعه‌سازانی ساخته‌اند که برخی می‌گویند نمی‌توانند. حال باید از آنها پرسید چگونه خودرویی که 70 درصد داخلی‌سازی شده است کیفیت مطلوبی دارد اما سایر خودروها از نظر کیفی نتوانسته‌اند رضایت مشتری را جلب کنند. پاسخ این پرسش مشخص است. در تندر90 قیمت قطعات با پراید و پژو قابل‌مقایسه نیست و خودروساز و مردم برای خرید قطعات تندر90 هزینه خوبی می‌کنند اما برای سایر خودروها همه به دنبال قطعات ارزان هستند و از این رو قطعه باکیفیت تولید نمی‌شود. در ارتباط با سیاست طرف فرانسوی درباره تندر90 نیز باید به این نکته اشاره کرد که نمایندگی این شرکت در ایران مناسبات خوبی در بازار ایجاد کرده از این رو قطعه‌ساز از تولید و پولی که دریافت می‌کند راضی است و مصرف‌کننده نیز به علت کیفیت خوب خودرو و قطعات آن از پرداخت هزینه بیشتر نگرانی ندارد.
    اینکه قطعه‌ساز ایرانی به علت قدیمی بودن تجهیزات نمی‌تواند قطعه باکیفیت تولید کند درست نیست زیرا به علت دستوری بودن قیمت‌گذاری در صنعت خودرو ایران، خودروسازان ایرانی جای مانور ندارند از این رو برای خرید قطعات با قیمت‌های بالا محدودیت دارند. این نظام قیمت‌گذاری از ارگان بالادستی به خودروساز و از خودروساز به قطعه‌ساز منتقل می‌شود و این اتفاق نتیجه‌ای جز کاهش کیفیت در تمام اجزای تولید ندارد.

    آرش محبی‌نژاد - دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو