فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران در جشنواره تاکسیران برتر ۳:

ارتقای فرهنگ ترافیک در تهران از ضروریات زندگی است

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: رانندگان تاکسی می توانند بیشترین نقش را در این موضوع داشته باشند چرا که توجه به فرهنگ ترافیک در سلامت، کاهش اتلاف وقت، کاهش آلودگی هوا، ایمنی و آسایش بیشتر اثر گذار است.

ارتقای فرهنگ ترافیک در تهران از ضروریات زندگی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف عصر امروز طی سخنانی در «جشنواره تاکسیران برتر 3» که در محل سالن همایش های شهید آوینی برگزار شد، با بیان اینکه « زحمات تاکسیرانان بر هیچ انسان منصفی پوشیده نیست» گفت: در یک نگاه بسیار ساده شاهد هستیم که در طول روزها، هفته ها، ماه ها و سال و در فصول مختلف سال سختی کار تاکسیرانان وجود دارد و آن ها مشکلاتی از گرمای هوا در تابستان تا سرمای زمستان، ترافیک سنگین، فشار اعصاب، آلودگی هوا و ... را تحمل می کنند ولی این شغل سخت را برای خدمتگذاری انتخاب کرده و انجام وظیفه می کنند.

    وی ادامه داد: در سال های گذشته تاکسیران های شهر ما از برخی امتیازات استفاده می کردند؛ به عنوان نمونه در سال های بسیار دور دقت می شد تا خودرویی غیر از تاکسی در سطح شهر مسافر سوار نکند، همچنین  هر زمانی که بحث سهمیه بنزین مطرح بود، بین خودروهای عمومی و تاکسی ها با دیگر خودروها تفاوت قائل بودند اما هر کدام از این امتیازات در مقاطع مختلف و به دلایل متفاوتی کنار گذاشته شد.

    شهردار تهران ابراز داشت: تاکسی ها سرمایه کارشان را خودشان تامین می کند و نرخ کرایه ها را نیز ما مشخص می کنیم، در این شرایط ما چه خدماتی به تاکسیرانان ارایه می دهیم؟ حتی گاهی اوقات به دلیل شرایط بد اقتصادی شاهد هستیم که بعضی از هموطنان ناگزیر هستند به تهران آمده و با ماشین غیر استاندارد خود اقدام به مسافرکشی کنند.

    وی افزود: مشکلات معیشتی باعث شده است تا این سختی ها بر یکایک مردم ما وارد شود اما مجموعا امروز تاکسیرانان شهر تهران با گذشت و محبت این کار را انجام می دهند و این سختی ها را به جان پذیرفتند.

    قالیباف با تقدیر از تلاش تاکسیرانان در شهر تهران، گفت: تاکنون آن چیزی که در توان مدیریت شهری بوده و آنچه در اختیار و قدرت ما برای کمک به تاکسیرانان بوده است، دریغ نکرده ایم. همچنین شورای اسلامی شهر تهران نیز همراهی لازم را در تصویب لوایح و طرح های مربوط به تاکسیرانان انجام داده اند.

    شهردار تهران ادامه داد: تاکسیرانان جزو پرسنل شهرداری تهران محسوب نمی شوند اما رسیدگی به مسایلی همچون بیمه تاکسیران ها، جزو حداقل کارهایی است که شهرداری تهران می تواند نسبت به آنها انجام دهد.

    وی تاکید کرد: امیدواریم با رونق کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی همچون اشتغال و مسایل معیشتی - که بزرگترین چالش جامعه امروز ما به شمار می رود - بتوانیم به نابسامانی ها سامان دهیم. ما نیز به سهم خودمان تلاش می کنیم که بتوانیم بخشی از این مشکلات را به دوش بکشیم تا شما با روحیه بهتری به مردم این شهر خدمت کنید.

    قالیباف با اشاره به گذشت و محبت تاکسیرانان در شهر تهران، تصریح کرد: یک تاکسیران رقم قابل توجهی پول در خیابان پیدا می کند، با وجود آنکه به بخش کوچکی از این پول برای درمان فرزند خود نیازمند بوده است اما حاضر نشده است که در این امانت خیانت کند؛ این فرهنگ یک کار ارزشمندی است که با هیچ چیز قابل تقدیر نیست.

    شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حین اینکه ما به شما خدمت لازم را نکرده ایم اما از شما یک درخواست در زمینه گسترش فرهنگ ترافیک در شهر تهران دارم که امیدوارم آن را به حساب بزرگواری خودتان بگذارید.

    وی فرهنگ ترافیک در شهر تهران را یکی از مشکلات جدی دانست و گفت: در یک دهه گذشته کارهای عمرانی زیادی در شهر تهران در زمینه تکمیل بزرگراه ها، شبکه معابر، زیرگذرها، تونل ها، پل ها و تقاطع ها صورت گرفته است، به نحوی که دیگر نقاط بحرانی در شهر تهران نداریم.

    قالیباف گفت: در طول یک دهه گذشته بیش از تمامی دوره شهرداری تهران پل ساخته شده و تقاطع های موجود نیز زیرگذر و یا روگذر شده اند؛ همچنین بزرگراه های زیادی برای تسهیل تردد در شهر ساخته شده است. در این شرایط  امروز نه تعداد ماشین های ما بیشتر از ماشین های دیگر شهرهای همسطح دنیا است و نه اتوبان های ما کمتر از آنها است.

    شهردار تهران یادآور شد: هم اکنون زیر ساخت های تهران نسبت به خودروهای موجود در سطح شهر، در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا شرایط بهتری دارد اما آن چیزی که ما را رنج می دهد عدم استفاده درست از این زیر ساخت ها است به گونه ای که به دلیل فرهنگ غلط رانندگی، آثار این زیر ساخت ها را در ارتقای کیفیت زندگی مشاهده نمی کنیم.

    وی با اشاره به شعار حرکت در بین خطوط، عنوان داشت: اگر بقیه خودروهای سطح شهر بین خطوط حرکت نکنند، از شما درخواست داریم که این شعار را رعایت کنید چرا که اگر یک خودرو در سطح شهر بین خطوط حرکت کند، چهار خودروی اطراف آن نیز مجبور هستند که قانون را رعایت کرده و در بین خطوط حرکت کنند.

    قالیباف با بیان اینکه «تلفات انسانی بر اثر حوادث رانندگی در شهر تهران نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده است»، ابراز داشت: مجموعه تسهیلات، امکانات، دوربین ها، کنترل ها و توجه به رانندگی باعث شده است تا آمار تلفات رانندگی در شهر تهران کاهش پیدا کند اما هنوز نسبت به استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم.

    شهردار تهران ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیک در شهر تهران را از ضروریات زندگی توصیف کرد و گفت: رانندگان تاکسی می توانند بیشترین نقش را در این موضوع داشته باشند چرا که توجه به فرهنگ ترافیک در سلامت، کاهش اتلاف وقت، کاهش آلودگی هوا، ایمنی و آسایش بیشتر اثر گذار است.

    بر اساس این گزارش دکتر قالیباف در بخش آغازین سخنان خود با اشاره به آغاز بهار علم و دانش، ابراز داشت: با فرا رسیدن اول مهر همیشه حال و هوای دیگری در شهر حاکم می شود و حضور دانش آموزان و دانشجویان در محیط های علمی و مدارس، رونق خاصی به خانواده ها، شهر و شرایط زندگی ما می دهد.

    وی افزود: بهار علم و دانش با هفته دفاع مقدس توام شده که یادآور رشادت های فرزندان این آب و خاک است. ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزادگان با مجاهدت خود، سلامت، جوانی و آسایش خودشان را برای امنیت این کشور و دفاع از اسلام و انقلاب گذاشتند.

    شهردار تهران تصریح کرد: اگر امروز نگاهی به کشورهای اطراف خودمان داشته باشیم، باید از امنیتی که در شهر و کشورما وجود دارد شاکر باشیم؛ این امنیت میسر نبود مگر به مجاهدت و خون های پاک شهدا و جانبازانی که سال های سال بر ویلچر و تخت نشسته اند تا من و شما در کنار فرزندانمان زندگی کنیم. مخصوصا شهدای مدافع حرم و مجروحانی که این روزها در عرصه دفاع از مسلمانان جانباز می شوند.

    دکتر قالیباف گفت: همه این مجاهدت ها، محبت ها، گذشت ها و اساس شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا و اهل بیت (ع) دارد؛ فرهنگی که آزادگی، مبارزه با ظلم و چگونه زیستن را به ما آموخت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو