فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۳۰ درصد جمع‌آوری شناسایی معتادان

کاهش ۳ درصدی تلفات و تصادفات جاده‌ای

عصر خودرو- فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در شش ماه اول سال سه درصد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم گفت: نیروی انتظامی به این مقدار راضی نیست و باید به سمت مطلوب برویم و به روزی برسیم که کمترین تصادفات و کشته‌ها را در جاده‌ها داشته باشیم.

کاهش ۳ درصدی تلفات و تصادفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری همزمان با اولین روز از هفته ناجا در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ، گفت: خدا را شاکرم که در آستانه هفته نیروی انتظامی توفیق حضور در جمع نمازگزاران را پیدا کرده‌ام.

    کشور در وضعیت بسیار مناسب امنیتی است

    وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه سلامتی و امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند است که برای مردم پوشیده است گفت: امروز به برکت خون شهیدان و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم، هماهنگی بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی،  یک امنیت مثال زدنی را در کشور ایجاد کرده است در حال حاضر کشوری با ثبات و آرامش و امنیت پایدار داریم.

    سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی نقش اثرگذاری در این امنیت ملی داشته است گفت: نیروهای ما در بیش از 8700 کیلومتر مرز آبی و خشکی حضور دارند و همچنین در جاده‌ها، شهرها وروستاهای کشور مشغول خدمت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

    فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج در تمام نقاط کشور حضور دارند و کشور در وضعیت بسیار مناسب امنیتی است و شاهد ثبات در کشور هستیم.

    وی گفت: اگر گروه‌های تکفیری و ضد انقلاب و همچنین گروه‌هایی که دنبال مقاصد شوم اقتصادی هستند به مرزهای ما نفوذ کنند برخورد لازم و قاطع با آن‌ها صورت می‌گیرد و نشان این ادعا شهدایی است که نیروی انتظامی تقدیم کشور کرده است. همکاران من و نیروهای نظامی و امنیتی تا پای جان ایستاده‌اند تا دشمنان نتوانند به کشور ما نفوذ کرده و در خارج از مرزها نیز توطئه گروه‌های ضد انقلاب را خنثی کردند.

    سردار اشتری با اشاره به اینکه همکاران نیروی انتظامی در جاده‌ها حضور موثری برای نظم بخشیدن ترافیک در تمام ساعات شبانه‌روز دارند گفت: در شش ماه اول سال سه درصد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم و امیدواریم به سمتی برویم که کمترین تصادفات و کشته‌ها را در جاده‌ها داشته باشیم.

    وی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با کالای قاچاق و جلوگیری از ورود آن به کشور و همچنین در راستای شعار سال 95 "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، نیروی انتظامی گام‌های موثری در این زمینه برداشته است و از آنجایی که بهترین راه تقویت اقتصاد کشور مقابله با ورود کالای قاچاق بوده است، نیروی انتظامی تمام ظرفیت و نیروی خودرا در مرزهای آبی و خاکی که بیشترین احتمال قاچاق را دارند بکار گرفته است.

    به گفته فرمانده ناجا،  در شش ماه گذشته 40 درصد کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و همچنین اقدامات لازم برای مقابله با باندها و شبکه‌هایی که برای ورود کالای قاچاق برنامه ریزی می‌کنند صورت گرفته است.

    وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مسئول باید در زمینه مبارزه با کالای قاچاق، نیروی انتظامی را یاری کنند گفت: امیدواریم با همت همه دستگاه‌ها و مردم بتوانیم این راه پرفراز و نشیب را ادامه دهیم.

    افزایش 30 درصد  جمع‌آوری و شناسایی معتادان

    سردار اشتری در باره اقدامات انجام شده در راستای امنیت اجتماعی و اخلاقی ومبارزه با تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر سنتی و صنعتی، گفت: حدود 30 درصد افزایش  جمع‌آوری و شناسایی معتادان را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. البته برای نگهداری افراد معتاد باید مکان‌هایی از قبل آماده شده باشد و نیروی انتظامی وظیفه شناسایی، دستگیری و تحویل این افراد به مراکز نگهداری معتادان را دارد. اگر این مکان‌ها آماده باشند نیروی انتظامی وظیفه خود را کمتر از یک هفته انجام خواهد داد.

    وی درباره برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز گفت: از مردم برای اطلاع رسانی‌های به موقع تشکر می‌کنم و امیدواریم که در نیمه دوم سال نیز توفیقات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

    فرمانده ناجا با اشاره به اینکه حدود 4 درصد کاهش جرایم خشن را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، گفت: در برخورد با سارقین جرایم خشن اقدامات پیشگیرانه و انتظامی صورت گرفته است و پرونده‌هایی که در این زمینه در پلیس آگاهی تشکیل شده با فوریت و به صورت ویژه رسیدگی شده است ضمن آنکه بیش از 90 درصد جرایم خشن و مجرمین شناسایی شده‌ و تحویل مراجع قضایی قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: در خصوص فضای مجازی نیز نیروی انتظامی به شکایات مردم رسیدگی کرده است . جرایم در حوزه‌های مختلف فضای مجازی رصد شده است و  پلیس فتا آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم و مدیریت فضای مجازی را دارد. شورای عالی فضای مجازی باید تمام دستگاه‌های ذیربط را به کار گیرند تا راه برای افرادی که دنبال تخلف در فضای مجازی هستند بسته شود.

    سردار اشتری درباره بحث عفاف و حجاب و طرح‌های  ارتقاء امنیت اخلاقی گفت: پیرو مصوبات کمیسیون‌های حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیش از 300 مصوبه و 26 دستگاه دارد، نیروی انتظامی نیز  وظایف خود را به خوبی وحتی بیش از توان خود انجام داده است.

    وی گفت: امروز نیروی انتظامی با مراکزی که جوانان را اغفال کرده و به سمت اقدمات غیرمجاز سوق می‌دهند، برخورد می‌کنند و در این زمینه از همکاری‌های مردم با نیروی انتظامی تشکر می‌کنم.

    فرمانده نیروی انتظامی با ارائه آماری از خدمات نیروی انتظامی گفت:  نیروی انتظامی در شش ماه نخست امسال بالغ بر 13 میلیون خدمات اجتماعی در زمینه صدور گواهینامه، گذرنامه، گواهی پایان خدمت و معافیت ارائه کرده است.

    همچنین پاسخگویی و رسیدگی به بیش از 13 میلیون تماس تلفنی از طریق سامانه 110 و پاسخگویی به بیش از 400 هزار تماس باسامانه 197 که شامل پیشنهادات، انتقادات و راهکارها بوده است که تقریبا به بیش از 90 درصد آنها پاسخ داده شده است از خدمات دیگر نیروی انتظامی است که سردار اشتری بیان کرد.

    وی با بیان اینکه توجه به نقش تاثیرگذار نهاد خانواده یکی از شعارهای نیروی انتظامی برای پیشگیری از جرم بوده است گفت: پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات عملی است و خانواده‌ها و مراکزی که نیروی اجتماعی را در اختیار دارند باید از وقوع برخی جرایم پیش گیری کنند.

    وی گفت: بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم بوده است و همچنین نیروی انتظامی با تمام توان آماده برقراری نظم و امنیت و ارتقاء آسایش برای مردم است و بااقتدار در مقابل قانون شکنی ها ایستاده و با رأفت و مهربانی در کنار مردم خدمت خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو