فونیکسریمکسبهتام

تمهیدات و توصیه‌های ترافیکی پلیس برای دهه‌ اول محرم

عصر خودرو- در حالی که چند روز بیشتر تا آغاز ماه محرم باقی نمانده، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ضمن تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس در اطراف تکایا توصیه‌هایی را به مسئولان هیات‌های مذهبی ارائه کرد و از آنان خواست که برابر دستورالعمل‌های موجود فعالیت کنند.

تمهیدات و توصیه‌های ترافیکی پلیس برای دهه‌ اول محرم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سردار سید تیمور حسینی  درباره تمهیدات ترافیکی پلیس در دهه نخست ماه محرم، اظهارکرد:  هر سال در آستانه فرارسیدن ماه محرم عوامل راهور به همراه دیگر همکاران در بخش انتظامی جلساتی را با مسئولان هیات‌ها، تکایا، حسینه‌ها و مساجد برگزار کرده و موارد لازم در این خصوص به آنان گفته می‌شود.

    وی با بیان اینکه از مسئولان هیات‌های مذهبی خواسته‌ایم که محل و نحوه احداث ایستگاه‌های صلواتی و تکیه‌های‌ آنان طوری باشد که مزاحمت ترافیکی برای شهروندان ایجاد نکند، گفت: البته بخشی از این موضوع هم اجتناب ناپذیر است، چرا که در ایام محرم  با مراسمی روبه رو هستیم که بخش قابل توجهی از مردم عاشقانه در آن شرکت می‌کنند و پلیس راهور نیز خود را ملزم می‌داند که به هر شکل ممکن بستر مناسبی را برای برگزاری مراسم‌های این ایام برگزارکند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه برای فعالیت تکایا، ایستگاه‌های صلواتی و حرکت دسته جات در معابر دستورالعمل وجود دارد، گفت: دستورالعمل مذکور به اطلاع مسئولان هیات‌ها، تکایا و مساجد رسیده و از آنان خواسته‌ایم که مطابق با آن عمل کنند.

    حسینی با تاکید بر اینکه ایمنی تردد عابران برای  پلیس امر بسیار مهمی است، ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مراسم‌های عزاداری در ساعات پایانی شب و هنگام تاریکی هوا برگزار می‌شود، رانندگان باید هنگام رانندگی هوشیاری بیشتری داشته باشند، چراکه لباس تیره عزاداران در این ایام نیز می‌تواند احتمال تصادفات عابر پیاده را افزایش دهد.

    ممنوعیت حرکت دسته‌جات در برخی معابر

    وی با بیان اینکه از هیات‌های مذهبی خواسته‌ایم که دسته‌جات عزاداریشان از برخی معابر عبور نکند، گفت: همچنین تردد دسته جات از بزرگراه‌ها و اتوبان‌های پایتخت ممنوع است.

    حسینی از ارائه آموزش‌های ترافیکی به برخی از اعضای هیات‌های مذهبی خبر داد و به ایسنا گفت: برخی از افراد را در هر هیات، تکیه و مسجد تحت عنوان همیار پلیس آموزش داده و آنان با علائمی که در اخیار دارند  هنگام حرکت دسته جات عزاداری اقدام به هدایت خودروها و همچنین هدایت حرکت عزاداران در دسته‌ها می‌کنند تا از انسداد کامل خیابان جلوگیری شود.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در عین حال تاکید کرد که حرکت دسته‌جات عزاداری و تجمع مقابل مراکز مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی به هیچ عنوان نباید مانع حرکت خودروها امدادی شود و در صورت رویت پلیس حتما با تخلفات برخورد خواهد شد.

    به گفته حسینی، تلاش پلیس بر این است که در عین اجرای خوب و با شکوه مراسم عزاداری‌ها، نظم خوبی نیز در معابر و خیابان‌ها حاکم باشد.

    ایستگاه‌های صلواتی نباید ایجاد گره ترافیکی کند

    وی در مورد فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و محل استقرار آنها نیز گفت: ایستگاه‌های صلواتی حتما باید در نقاطی باشد که کمترین مشکل را برای خودروهای عبوری ایجاد کند و به عبارتی محل این ایستگاه‌ها نباید در جایی انتخاب شود که سبب ایجاد گره ترافیکی شود.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه دهه محرم هرچه به تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک‌تر شود، جمعیت عزاداران هم افزایش می‌یابد، گفت: پلیس برای روزهای تاسوعا و عاشورا تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده و بر اساس آن ماموران پلیس راهور در اطراف مراکز و اماکن تجمعی همچون امامزاده‌ها و حسینیه‌ها و ... استقرار خواهند داشت.

    حسینی اضافه کرد: در دیگر روزها نیز پلیس، اماکن پرتردد و ایستگاه‌های صلواتی پر جمعیت را شناسایی کرده و در اطراف این مراکز نیز ماموران پلیس مستقر خواهند شد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره خودروهایی که رانندگان آنها اقدام به گل مالی کردن آن می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر نوشته یا گل مالی کردن خودرو باعث کاهش دید راننده شده یا پلاک وسیله نقلیه را مخدوش کند، پلیس برابر قوانین با آن برخورد خواهد کرد، بنابراین توصیه ما به عزاداران این است که از انجام چنین اقداماتی پرهیز کنند.

    وی از عزاداران و شهروندان خواست که در این ایام با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی همراهی داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو