فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۷۹»

برخورد با بیش از هشت هزار خودرو آلاینده در مشهد

عصر خودرو- مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: هشت هزار و ۲۶۲ خودرو آلاینده محیط زیست در مشهد طی تابستان امسال اعمال قانون شدند.

برخورد با بیش از هشت هزار خودرو آلاینده در مشهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد پذیرا روز پنجشنبه افزود: دو هزار و 736 مورد از این تعداد فاقد معاینه فنی معتبر و دو هزار و 570 مورد دودزا بودند و مابقی نیز سایر مشکلات زیست محیطی داشتند.
    وی با اشاره به اعزام 932 خودرو دودزا به تعمیرگاه در مدت مزبور اظهار کرد: تردد خودروهای شخصی نقش مهمی در افزایش میزان آلاینده های هوا دارد و این خودروها سالانه حدود 200 هزار تن آلایندگی ایجاد می کنند.
    وی با بیان اینکه تابستان امسال کلانشهر مشهد فقط یک روز هوای پاک را تجربه کرد، گفت: تعداد روزهای پاک در این شهر طی نیمه نخست سال جاری نیز 14 روز بوده است.
    پذیرا افزود: شهروندان مشهد همچنین در نیمه نخست سال جاری 148 روز هوای سالم و 24 روز هوای ناسالم را تجربه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد روزهای ناسالم 14 روز افزایش و تعداد روزهای با هوای پاک 10 روز کاهش داشته است.
    شاخص کلی کیفیت هوا تا عدد 50 نشانگر هوای پاک، بین اعداد 50 تا 100 سالم و بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    روزانه بیش از یک میلیون و دویست هزار خودرو در شهر مشهد تردد می کنند.
    7505/ 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط