فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲۶۰۰ شرکت مسافربری در ایران فعالیت می کنند

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از فعالیت دو هزار و ۶۰۰ شرکت مسافربری در سراسر کشور خبر داد.

۲۶۰۰ شرکت مسافربری در ایران فعالیت می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، داوود کشاورزیان ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار داشت: یکی از برنامه های این سازمان فعالیت این شرکت های در قالب سیر همنام است.

    وی افزود: بخش حمل و نقل جاده نقش بسزایی در تردد مسافران داشته و بیشترین تعداد مسافر از این طریق به مقصدهای خود انتقال می یابند.

    وی افزود: ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای از برنامه های راهبردی این سازمان در دوره جدید است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته 63 درصد زائران مرز مهران را برای عزیمت و برگشت از عتبات عالیات در ایام اربعین انتخاب می کنند و تنها 37 درصد دیگر به مرزهای چزابه و شلمچچه مراجعه می کنند.

    کشاورزیان ادامه داد: راه های منتهی به مهران با توجه به اینکه دوطرفه بوده و دارای عرض کمی هستند نیازمند تعریض و رفع نقاط حادثه خیز بوده و با وجود آنکه در دو سال اخیر فعالیت های بسیاری برای ارتقای سطح ایمینی در این مسیر انجام گرفته ولی باید تلاش خود را در این زمینه چند برابر کنیم.

    وی اضافه کرد: پایانه مرزی مهران به هیچ وجه ظرفیت جابجایی میلیونی زائران را در ایام اربعین ندارد، سال گذشته در برخی روزها شاهد ورود و خروج 250 هزار زائر در این نقطه مرزی بودیم درحالیکه پایانه مهران تنها ظرفیت خدمات دهی به 20 هزار نفر را دارد.

    وی ترمیم و بهسازی جاده های ارتباطی کشور را نیازمند اعتبار دانست و اضافه کرد: در بخش نگهداری راه ها باید اصلاح هندسی دور برگردان ها و ساخت تقاطع های غیر هم سطح، خط کشی حریم جاده ها، آسان سازی تردد خودرویی و نصب تابلو دنبال شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تاکید کرد: اولویت این سازمان فعالیت های حفاظت جاده ای است که با توجه به محدودیت های اعتباری ملی باید از امکانات بخش خصوصی در این زمینه بهره گرفت.

    معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این آیین اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین امروز نه تنها مسئله ای ملی بلکه بین المللی است که همه مسئولان باید تلاش کنند تا مدیریت این جمعیت میلیونی بخوبی انجام شود.

    حسین کلانتری ادامه داد: استان ایلام و مرز مهران اکنون شاهراه و پیشانی حرکت زائران در اربعین حسینی است بطوریکه پارسال زائرانی از 32 کشور از این مرز راهی عتبات عالیات کشور عراق شدند.

    گفتنی است در پایان این آیین با قدردانی از خدمات مهرداد جهانی، نورالله دلخواه به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام  منصوب شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو