فونیکسریمکسبهتام

نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران مطرح کرد

آمار بالای آسیب زانو در حوادث ترافیکی

عصر خودرو- نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به آمار بالای آسیب زانو در حوادث ترافیکی گفت: برای کاهش چنین مواردی باید به عرصه پیشگیری بیش از درمان توجه شود.

آمار بالای آسیب زانو در حوادث ترافیکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد رازی با بیان اینکه پانل دررفتگی مفصل زانو از جمله محورهای بیست و چهارمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران است گفت: دررفتگی مفصل زانو از چند جنبه دارای اهمیت بسیار بالایی است که این درفتگی ها معمولا به دلیل آسیب‌ها یا تروماهای حاد یا شدید مانند تصادفات ترافیکی ، سقوط از بلندی و به ندرت صحنه های ورزشی اتفاق می افتد.

    وی اظهار کرد: در رفتگی مفصل زانو از این نظر اهمیت دارد که باعث پارگی و آسیب شدید ناحیه پوپلیته و قطع جریان خون از زانو به پایین اندام شده و این خطر وجود دارد که با قطع جریان خون در اندام تحتانی، چنانچه شدت عارضه زیاد بوده و به موقع رسیدگی نشود، موجب قطع اندام تحتانی از مفصل زانو یا بالای مفصل شود.

    نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه دررفتگی زانو ممکن است موجب کشیده شدن اعصاب اطراف زانو به سمت پایین شده و در صورت شدت این کشیدگی فلج اندام تحتانی را ایجاد کند.

    وی با اشاره به اینکه در کشور ما متاسفانه دررفتگی مفصل زانو به دلیل آسیب‌های ترافیکی به خصوص تصادفات موتور سیکلت‌ها زیاد است یادآور شد: مسئولین مربوطه باید فکری برای حل این معضل بیاندیشند که متاسفانه نه تنها کاری انجام نشده بلکه بی نظمی ترافیکی توسط موتور سیکلت سواران در شهرهای بزرگ مانند تهران روز به روز بیشتر می شود به طوریکه عابرین پیاده، حتی در پیاده روها امنیت ندارند .

    رازی ادامه داد : یکی از راه‌هایی که مسئولین شهری برای جلوگیری از ورود موتور سیکلت‌ها به پیاده روها انجام داده اند تعبیه میله‌هایی با فاصله کم است که یک فرد چاق یا فردی که ساکی به همراه داشته باشد برای عبور از این مکانها دچار مشکل می‌شود.

    وی با بیان اینکه بی نظمی موتور سیکلت سواران در اتوبان‌ها و عبور از دوربرگردان‌ها به صورت یکطرفه ایجاد تصادف کرده و علاوه بر مرگ و میرها ، صدمات بسیاری ایجاد می‌کنند که دررفتگی مفصل زانو از جمله این خطرات است که مشکلات بسیاری برای زندگی آینده افراد ایجاد میکند که برای درمان این موارد باید همکاری نزدیکی بین جراح ارتوپد و جراح عروق صورت پذیرد.

    نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با تأکید به اینکه مسئولین به دنبال افزایش کادر درمانی و تجهیزات هستند درحالی که عقل ایجاب می کند که به جای توجه به درمان به موضوع پیشگری توجه شود یادآور شد: اگر قرار باشد که روز به روز بر تعدادبی نظمی ها و آسیب‌های ترافیکی و شغلی افزوده شود حتی اگر همه بودجه دولت هم صرف شود نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد بنابراین لازم است به عرصه پیشگیری بیش از درمان توجه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو