فونیکسریمکسبهتام

۷ رودستری که کوپه شدند (+عکس)

عصر خودرو: باکستر تنها رودستر کوچک آلمانی نبود که در اواسط دهه ۹۰ ظهور کرد. مرسدس در سال ۱۹۹۶ SLK را به بازار ارائه کرد. این در حالی بود که یک سال قبل از آن بی‌ام‌و مدل Z۳ خودش را معرفی کرده بود.

۷ رودستری که کوپه شدند (+عکس)
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، برخی از خودروهای کانورتیبل موجود در بازار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گویی از ابتدا به این شکل بوده‌اند. به مدل مزدا mx5 و فراری کالیفرنیا توجه کنید. اکثر این مدل‌ها ابتدا یک مدل کوپه بوده‌اند اما پس از مدتی کمپانی‌ها به جان کوپه‌ها افتاده و سقف آنها را جدا کرده‌اند.
مدل‌هایی مانند فورد موستانگ، آئودی TT، بی‌ام‌و Z4، بنتلی کانتینتال GT، لامبورگینی اوراکان یا بسیاری از خودروهای بدون سقف دیگر که امروزه در جاده‌ها جولان می دهند، شامل همین داستان می‌شوند.

  اینک به بررسی 7 رودستری می‌پردازیم که برخلاف مسیر قاعده تجارت در دنیای خودروها به کوپه تبدیل شده‌اند.

شورولت کوروت

علاقه شما به کوروت‌های کانورتیبل موجود در جاده‌ها به ریشه و اصل ژنتیکی آن باز‌می‌گردد. حتی سقف‌های جمع شو این خودرو نیز مورد توجه نیستند، چرا که یک کوروت اورجینال و واقعی تنها به شکل رودستر خواهد بود. اولین رودسترهای کوروت در سال 1953 ساخته شد و تا سال 1963 همزمان با تولید نسل دوم C2 به همین شکل باقی ماند. مدل "استینگری" اولین کوروت کوپه نام گرفت که مدل پنجره‌های عقب آن تغییر کرد. تا سال 1969 فروش مدل‌های کانورتیبل بهتر از انواع کوپه بود.


دوج وایپر

اولین نسل دوج وایبر در سال 1992 به صورت رودستر و بدون سقف ظهور کرد و تا سال 1995 به شکل GTS کوپه درنیامد. نسل دوم وایپرها به دو شکل ارائه شد اما در نسل سوم که اینک بیشتر در جاده‌ها دیده می‌شود، هیچ راننده‌ای آسمان را ندید.


پورشه باکستر

پورشه باکستر و کیمن در اصل یک مدل هستند. این همان دلیلی است که پورشه نهایتا این دو خودرو را در قالب 718 ارائه کرد. اما نباید فراموش کنیم که باکستر ابتدا به صورت کانورتیبل ارائه شد. در واقع اولین نسل باکستر در سال 1996 بدون سقف راه‌اندازی شد و هرگزتا زمان ورود نسل دوم کیمن‌ها سقفی نداشت.

بی ام و Z3

باکستر تنها رودستر کوچک آلمانی نبود که در اواسط دهه 90 ظهور کرد. مرسدس در سال 1996 SLK را به بازار ارائه کرد. این در حالی بود که یک سال قبل از آن بی‌ام‌و مدل Z3 خودش را معرفی کرده بود. با یک سقف تاشو سفت و خلاقانه SLK هرگز یک سقف ثابت را به خود ندید. اما Z3 به یک مدل عجیب و غریب ثابت مجهز شد. بی‌ام‌و به جای ساخت یک مدل کوپه با حال و هوای همیشگی خودروهایش به سمت استفاده از ترمزهای مدرن و سقف ثابت توسعه یافته‌تر رفت. از میان 300 هزار دستگاه Z3 که بی‌ام و بین سال‌های 1995 تا 2002 ساخت، تنها 18 هزار دستگاه کوپه بودند.


پونتیاک سولستیک

یکی از مدل‌های نادر کوپه پونتیاک سولستیک بود. در سال 2005 به عنوان رودستر معرفی شد اما در سال 2008 به عنوان یک کوپه با سقف قابل حرکت ارائه شد. با وجود اینکه پونتیاک 64 هزار دستگاه از مدل کانورتیبل را فروخت تنها توانست یک هزار 266 دستگاه کوپه را به فروش برساند.

مرسدس بنز SL65 AMG
این خودرو اغلب به صورت روباز و رودستر ارائه شده و در سال های اخیر نیز در شکل و شمایل زیباتر به همین شکل مورد جراحی زیبایی قرار گرفته است. اما در سال 2008 این گروه خودروسازی تلاش کرد به دلیل صرفه جویی در ساخت آن لز سقف سفت تاشو برای این مدل بهره ببرد.

جگوار تایپ F

مانند بسیاری از خودروسازان جگوار نیز تلاش کرد تا یک کانورتیبل را با سقف ثابت ارائه دهد. بنابراین به سراغ یک مدل رودستر رفت. این در حالی بود که مدل‌های E-Type، XJ-S و XKنیز در شمار کاندیداهای جگوار بودند. در حال حاضر این خودرو نیز با دو مدل در جاده‌های جهان دیده می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو