فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راهور:

شهریور ماه پرتلفات تصادفات

مازندران جزو استان های خط قرمز است

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راهور ناجا شهریور را ماه پر غصه و پر تلفات رانندگی برشمرد و گفت: ۱۵ هزار فقره تصادفات فوتی و جرحی در شهریورماه داشتیم.

شهریور ماه پرتلفات تصادفات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار موسی امیری یکشنبه‌شب در حاشیه مجمع پیشکسوتان و سبزپوشان عرصه جهاد و شهادت در روستای اوجی‌آباد شهرستان آمل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه‌ساله تابستان به‌عنوان مهم‌ترین طرح ترافیکی در کشور است، به جهت اینکه مردم در این بازه زمانی بیشتر به سفر می‌پردازند و افزایش تردد وجود دارد و به‌تبع افزایش تردد، افزایش سوانح رانندگی تابع حجم تردد است.

    سردار امیری بابیان اینکه در تابستان برنامه‌های زیادی داریم که هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد تنها ماهی که ما را قصه دار می‌کند شهریور است و در پنج سال گذشته تجربه‌ها نشان داد شهریور پر تلفات ترین ماه سال است..

    جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه 3/06 دهم درصد افزایش تصادف جرحی و فوتی در شهریور داشتیم، گفت: 15 هزار و 250 فقره فوتی و جرحی در شهریور امسال داشتیم.

    سردار امیری تصریح کرد: در 31 روز شهریور 810 نفر کشته و 18 هزار و 600 نفر مجروح و مصدوم شدند که نشان می‌دهد حجم بسیار بالابود که باید جدی بگیریم.

    جانشین راهور ناجا بابیان اینکه 36 درصد واژگونی در شهریور داشتیم گفت: این نوع حادثه ناشی از خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز است که از این دوعلت 16 درصد انحراف به چپ و 19 درصد سرعت غیرمجاز بیشتریم سهم را داشتند.

    وی گفت: اگر از طرف مسئولین مدیریت سوانح و مردم جدی گرفته و رعایت نشود تلفات بسیار سنگینی را تجربه می‌کنیم و انتظار ما این است مردم قدری بیشتر رعایت و خودرو ازلحاظ ایمنی استاندارد بهبود پیدا کند.

    سردار امیری ادامه داد: در حوزه برون‌شهری استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، کرمان و کهکیلویه و بویراحمد جزو پنج استان خط قرمز ما و در حوزه درون‌شهری استان‌های فارس، قزوین و هرمزگان جزو سه استان خط قرمز ما در تصادفات بودند.

    سردار امیری بابیان اینکه بتوانیم راه‌کار اساسی و پیشگیری از وقوع سوانح داشته باشیم تصریح کرد: دولت باید بودجه بگذارد تا 2 هزار و 400 نقطه حادثه‌خیز را درست کنیم و راه‌ها را توسعه دهیم تا شاهد این‌همه مرگ انسان نباشیم.

    وی ادامه داد ازنظر من هیچ اولویتی مهم‌تر از نجات جان انسان در جامعه وجود ندارد، لذا باید در حوزه ایمنی استاندارد جاده و ایمنی استاندارد خودرو کارکنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو