فونیکسریمکسبهتام

باستانی خبر داد

بررسی قراردادهای خودروسازان با طرف‌های خارجی در کمیسیون صنایع

عصر خودرو- سخنگوی کمسیون صنایع مجلس از بررسی قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت‌های خارجی در این کمیسیون خبر داد.

بررسی قراردادهای خودروسازان با طرف‌های خارجی در کمیسیون صنایع
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره قراردادهای شرکتهای خودرو‌سازی با طرف‌های خارجی، اظهار کرد: هیئت رئیسه کمیسیون صنایع از وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت در خواست کرده که این قراردادها را برای بررسی به کمسیون صنایع و معادن ارائه دهد.

    وی افزود: هیئت رئیسه کمیسیون صنایع قبل از تعطیلات از شرکت ایدرو به‌ عنوان سهامدار اصلی در خودرو‌سازی‌ها درخواست کرد تا نمونه قرار‌داد شرکت خودروسازی پژو را برای بررسی به کمیسیون ارائه دهد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره هدف این درخواست بررسی قراردادها، اظهار کرد: وزارت صنعت و معدن سقف و کفی را برای قراردادها تعیین کرده و مثلا مطرح شده 30 درصد تولیدات صادر شود. حال ممکن است شرکتی با 30 درصد و یا شرکت دیگری با 40 درصد قرارداد نوشته باشد. همچنین در مورد میزان سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت و قطعات داخلی وزارت صنعت حداقل‌هایی مشخص کرده است بنابراین قرار است در کمیسیون بررسی شود که آیا ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت در این قراردادها رعایت شده یا خیر؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط