فونیکسریمکسبهتام

اختلاف در جریمه معاینه فنی؛ در تمام روز جریمه می‌شوید یا فقط در ساعت زوج و فرد؟

عصر خودرو- درحالی که دو روز پیش رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفته بود ورود بدون معاینه فنی به طرح زوج و فرد در هر زمانی از شبانه روز، جریمه در پی دارد، اما مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران چنین چیزی را رد می کند.

اختلاف در جریمه معاینه فنی؛ در تمام روز جریمه می‌شوید یا فقط در ساعت زوج و فرد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین؛ اعمال جریمه معاینه فنی در طرح زوج و فرد در راستای اجرای طرح کاهش یا LEZ که از سه روز پیش، ابتدای مهر 95 شروع شده است، همچنان با ابهاماتی همراه است.

    سردار تیمور حسینی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ دو روز پیش دراین باره گفت: «از این به بعد هیچ یک از خودروهای فاقد معاینه فنی در هیچ ساعتی از شبانه روز اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را نخواهند داشت.»

    به گفته او خودروهایی که وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند توسط دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه خواهند شد: «البته این جریمه تنها مربوط به ساعات اجرای طرح زوج و فرد نیست بلکه در تمام ساعات شبانه روز جریمه توسط دوربین‌ها انجام خواهد شد. در واقع از نظر پلیس نداشتن معاینه فنی تخلفی است که در هر ساعت از شبانه روز باید با آن برخورد شود.»

    البته رییس پلیس راهور تهران بزرگ به بندی از قانون جرایم راهنمایی و رانندگی مربوط می شود که نداشتن معاینه فنی را تخلف و مشمول جریمه می داند.

    اما امروز، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران که سخنگوی طرح کاهش هم هست، گفته: «در طرح کاهش ورود خودروها به محدوده زوج و فرد در ساعات تعیین شده، تنها ورود به طرح منوط به داشتن معاینه فنی است.»

    در واقع نواب حسینی منش می گوید که «معاینه فنی در ساعات تعیین شده طرح زوج و فرد اعمال قانون می شود»

    به گزارش مهر؛ او همچنین گفت: تنها خودروهای ماقبل سال ٢۰١١ و ماقبل ٩۰ مشمول معاینه فنی می شوند. در طرح کاهش ورود خودروها به محدوده زوج و فرد در ساعات تعیین شده، این طرح منوط به داشتن معاینه فنی است. چنانچه خودرویی به رغم آنکه پلاکش مطابقت با زوج و فرد بودن ایام داشته باشد، در ساعات تعیین شده این طرح 6:30 صبح تا ١٧ از طریق دوربین های هوشمند کنترل و اعمال قانون می شوند.

    حسینی منش همچنین گفت: در هفته آینده مراکز معاینه فنی دو شیفت خواهند شد، در عین حال به شهروندان توصیه می کنیم طی دو سه روز آینده در صورت امکان، کمترین تردد رو در محدوده زوج و فرد داشته باشند تا مراکز به روال عادی پذیرش بازگردد و کمتر تراکم مراجعه را متحمل شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو