فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ ( ۳۰)

رونمایی بنز از کامیون‌ الکتریکی شهری

عصر خودرو: این قابلیت باعث می‌شود تا بتوان در صورت نیاز و خواست مشتری جهت استفاده در مسافت‌های کوتاه‌تر باتری‌های کوچکتر و کم‌ظرفیت‌تری را روی خودرو نصب کرد.

رونمایی بنز از کامیون‌ الکتریکی شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱:۰۰
  • رونمایی بنز از کامیون‌ الکتریکی شهری
  • رونمایی بنز از کامیون‌ الکتریکی شهری
  • رونمایی بنز از کامیون‌ الکتریکی شهری
  • رونمایی بنز از کامیون‌ الکتریکی شهری

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، پیش از آنکه نمایشگاه خودرویی پاریس 2016 درهای خود را باز کند، گروه بزرگ خودروسازی مرسدس بنز از مدل نوآورانه کامیون‌های الکتریکی و برقی خود رونمایی کرد.

این خودرو تمام قدرت خود را از مولدهای الکتریکی دریافت می‌کند و آینده صنعت کامیون‌سازی در فضای شهری محسوب می‌شود. این محصول دایلمر یک نگاه اجمالی به صنایع خودروهای سنگین در شهرهایی است که احتمالا در آینده استفاده از موتورهای اشتعالی در آنها ممنوع خواهد شد.

قدرت این کامیون از موتور الکتریکی سه فاز همزمان در هر طرف خودرو گرفته می‌شود. دو موتور این خودرو قدرتی معادلی 339 اسب بخار با گشتاوری برابر 1000 نیوتن‌متر تولید می‌کند. مجموعه باتری‌ها از ترکیب سه ماژول لیتینیومی تشکیل شده که مجموعه ظرفیت آنها 212 کیلووات بر ساعت است. این ظرفیت باعث می‌شود تا خودرو مسافتی حدود 200 کیلومتر را تنها با یک بار شارژ بپیماید.

این کامیون الکتریکی به صورت یک خودروی ماژولار طراحی شده است. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوان در صورت نیاز و خواست مشتری جهت استفاده در مسافت‌های کوتاه‌تر باتری‌های کوچکتر و کم‌ظرفیت‌تری را روی خودرو نصب کرد. از طرفی می‌توان مجموعه باتری را در صورت نیاز تغییر داد.

مانند دیگر محصولات مرسدس بنز، کامیون‌های شهری این کارخانه نیز با تمرکز وسیعی روی فناوری‌های پیشرفته ارائه می‌شوند. در فضای داخلی کابین یک صفحه نمایش 12.3 اینچی وجود دارد که تمام اطلاعات حیاتی خودرو به واسطه آن اجرایی می شود. این اطلاعات شامل سامانه ناوبری و نمایش نقشه‌های سه بعدی خواهند شد.
در بخش بالای این نمایشگر اصلی میزان مصرف باتری نمایش داده خواهد شد، بنابراین راننده همواره می‌تواند از میزان مصرف باتری، باقی مانده شارژ و میزان مسافت طی شده خبردار شود. این اطلاعات می‌تواند روی یک ساعت هوشمند نیز نمایش درآید.

سه حالت مختلف رانندگی با این کامیون برقی امکان‌پذیر است. اولین حالت رانندگی به صورت "اتو" است که مصرف سوخت در آن با مسافت ویژه سفر تنظیم خواهد شد. در این حالت هیچ سوخت اضافه‌ای هدر نخواهد رفت. دومین حالت رانندگی "ایگل" نام‌گذاری شده است. در این حالت خودرو می‌تواند از بیشینه قدرت خود استفاده کرده و از مناطق ناهموار عبور کند. حالت سوم رانندگی "اکو" نام دارد که با کاهش مقدار گشتاور تولیدی به واسطه موتورهای الکتریکی محدوده حرکتی را افزایش می‌دهد.
در این بنز الکتریکی شهری شاهد فناوری‌های پیشرفته و توسعه‌یافته‌ای مانند سامانه "فلیت‌برد" هستیم. فیلیت برد یک سامانه تلماتیک پیشرفته و یکپارچه برای کمک به راننده است. زمان‌بندی و توزیع قدرت به صورت دقیق، انعطاف‌پذیر و حساب شده از کارایی‌های این فناوری توسعه‌یافته است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط