فونیکسریمکسبهتام

ایران در عشق آباد آزادراه می‌سازد

عصر خودرو- آزادراه عشق‌آباد- ترکمن آباد با استفاده از توان پیمانکاران و مشاوران ایرانی ساخته می شود.

ایران در عشق آباد آزادراه می‌سازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین  ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور ترکمنستان در خصوص پروژه‌های مشترک راهسازی و صدور خدمات فنی و مهندسی همچنین توافق بر سر احداث آزادراه عشق‌آباد- ترکمن آباد به طول 600 کیلومتر بحث و تبادل نظر شد.

     علی نورزاد گفت: وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده کشور ایران به دعوت ریاست جمهور کشور ترکمنستان به منظور توافق بر سر احداث آزادراه عشق‌آباد- ترکمن آباد با مدیریت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با استفاده از توان پیمانکاران و مشاوران ایرانی وارد این کشور شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: از دیگر موضوعات این سفر پیگیری روند احداث پل مرزی سرخس- سرخس و جاده سرخس- تجن و سایر پروژه‌های راهسازی مشترک در کشور ترکمنستان بود.

    نورزاد تاکید کرد: بررسی آخرین وضعیت ترانزیت جاده‌ای و ریلی بین دو کشور نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود و مقرر شد پیشنهاد‌های طراحی و گزینه‌های ساخت آزادراه عشق‌آباد- ترکمن‌آباد از سوی شرکت ساخت و توسعه به طرف ترکمن ظرف مدت یک ماه آینده ارایه و با بررسی آن نتیجه نهایی اعلام شود.

    وی صدور خدمات فنی به کشور ترکمنستان را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان کرد و افزود: تاکید ما بر این است تا این آزادراه توسط شرکت‌های توانمند راهسازی ایرانی اجرایی شود و طرف ترکمن قول مساعدت در تسریع روند اجرای این پروژه را نیز داده است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره پل سرخس- سرخس گفت: این پروژه 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدارک و مستندات مالی به منظور پرداخت سهم طرف ترکمن ارایه و مقرر شد در صورت پرداخت سهم مشارکت، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

    بیست و هفتم شهریورماه همزمان با سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به ترکمنستان، فرودگاه بین المللی عشق آباد با ظرفیت جابجایی 14 میلیون مسافر در سال از سوی رئیس جمهوری ترکمنستان افتتاح شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو