فونیکسریمکسبهتام

باحضورمقامات اقتصادی ایران و آذربایجان

دومین نمایشگاه تخصصی تجار ایرانی درباکو گشایش یافت

عصر خودرو- دومین نمایشگاه تخصصی تجار ایرانی باعنوان پروژه ۲۰۱۶، روزدوشنبه با حضور ۵۱ کشور در مرکز اکسپوی باکو مرکز جمهوری آذربایجان گشایش یافت.

دومین نمایشگاه تخصصی تجار ایرانی درباکو گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایکوپرس، حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت معدن وتجارت ومدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران، درمراسم گشایش نمایشگاه با ابراز خرسندی از روند روبه گسترش همکاری های اقتصادی صنعتی و تجاری بین دو کشور گفت :طی هفت ماه گذشته 18سند همکاری بین دو کشور به امضا رسیده است. معاون وزیرصنعت وضع کنونی روابط بین دو کشور دوست و مسلمان ایران و آذربایجان را از جمله مقاطع مهم درروابط اقتصادی دوکشور خواند.

    وی گفت:اخیرا پس از کاهش بهای نفت و سقوط ارزش

    منات دربرابر دلار،دولت آذربایجان متوجه اهمیت صنعت برای مقاوم سازی اقتصاد این کشور شده است و فضا برای حضورصنعتگران و تجارایرانی از جمله خودروسازی دراینجا کاملا مهیاست.


    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران از بازرگانان آذری دعوت کرد تاباتجارایرانی مشارکت کنند.اسفهبدی با اظهارخرسندی از حضور خودروهای ایرانی در بسیاری از کشورها به مشارکت ایران خودرو با سرمایه گذار آذربایجانی برای تولید خودرو اشاره کرد وازتاکید وزیرصنعت برای گسترش این همکاری تا سطح تولید تمام قطعات از جمله صندلی خودرو دراین کشور خبر داد.


    ساحل بابایف معاون وزیرصنعت آذربایجان نیزدر این مراسم با راهبردی خواندن روابط دو کشور گفت:نیمه نخست سال میلادی حجم مبادلات تجاری دوکشور70 درصد افزایش یافته است تا جایی که اکنون 450شرکت ایرانی با 2.6میلیارددلار سرمایه گذاری دراین کشورفعالیت دارندکه تنها 145 میلیون دلار آن غیر نقدی است واظهار امیدواری کرد که این سرمایه‌گذاری در بخش نقدی نیز افزایش یابد. این مقام آذربایجانی ضمن دعوت از سرمایه گذاران ایرانی، آمادگی دولت متبوعش را برای اصلاح مقررات تجاری و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران ایرانی اعلام کرد.


    در مراسم گشایش نمایشگاه جمعی از مقامات دو کشور از جمله مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه های ایران و معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، رییس شورای اطلاع رسانی و سخن‌گوی این وزارت صنعت،سفیر ایران در آذربایجان ، ساحل بابایف، معاون وزیر صنایع و ومعاون شرکت نفت و گاز سوکار اذربایجان حضور داشتند.


    شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه در حوزه های خودروسازی، انرژی، نفت و گاز،پتروشیمی، مهندسی ساختمان و تاسیسات آب درمساحتی بالغ بر 1200متر مربع طی سه روز از29 تا31 شهریور توانمندی های خود را به نمایش می گذارند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو