فونیکسریمکسبهتام

رنوهای دوست‌داشتنی

عصر خودرو: برای اتاق‌شناسی در این مطلب ۲ نماینده از کمپانی رنو را انتخاب کرده‌ایم؛ خودروهای کوچکی که دست‌کم در اروپا طرفداران خاص خود را دارند و با نام‌های Koleos و Twingo شناخته می‌شوند.

رنوهای دوست‌داشتنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰
  • رنوهای دوست‌داشتنی
  • رنوهای دوست‌داشتنی
  • رنوهای دوست‌داشتنی
  • رنوهای دوست‌داشتنی
  • رنوهای دوست‌داشتنی
  • رنوهای دوست‌داشتنی

بهگزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با معرفی اتاق‌های این دو خودرو از کشور خروس‌ها (فرانسه) همراه ما باشید.
Koleos
کولئوس، اولین Cross over واقعی رنو است، با ترکیبی منحصربه‌فرد از قابلیت‌های راحتی، ایمنی و ظاهری بسیار زیبا. توانایی‌های فنی و طراحی بدیع این خودرو، بهترین مشخصه‌های یک خودروی چند‌منظوره MPV و یک خودروی چهارچرخ متحرک 4WD را کنار هم گرد آورده است. نسل اول آن که بی‌ربط به نیسان قشقایی هم نیست، در سال 2007 برای اولین‌بار معرفی شد؛ کراس‌اووری کوچک که در نظر‌سنجی‌های اینترنتی شمال و غرب اروپا به عنوان دوست‌داشتنی‌ترین کراس‌اوور انتخاب شد، اما فروش 2600 دستگاهی آن بسیار ناامید‌کننده بود.
نکته جالب در مورد سیاست‌های تولید این خودرو این است که کشور کره جنوبی و شهر بوسان به عنوان یکی از مراکز تولید این کراس‌اوور انتخاب شدند؛ جایی که هیوندای توسان و کیا اسپورتیج در همین کلاس و سگمنت فرمانروایی می‌کردند. طوفان رنو با نسل جدید کولئوس که از زبان جدید طراحی رنو بهره می‌برد، امسال با چهره‌ای جذاب و البته بسیار جوان‌پسند معرفی شده است.
اتاق جدید با کد Koleos II از تکنولوژی 4X4 استفاده می‌کند، به نحوی که قابلیت تعویض وضعیت به حالت‌های 2WD (دو‌چرخ محرک)، 4Wd (چهار‌چرخ محرک)، حالت خودکار و 4WD LOCK (چهار چرخ محرک قفل‌شده) را دارد. کولئوس دهمین مدل رنو است که موفق به دریافت 5 ستاره از موسسه Euro N'CAP شده است. امید می‌رود تا نسل جدید این اتاق با طراحی زیبا کم‌فروغ‌بودن فروش نسل پیشین خود را جبران کند.
Twingo
خودرو شهری رنو که در کلاس‌ هاچ‌بک‌های کوچک قرار دارد، از سال 1992 تا به امروز تولید می‌شود. نسل اول آن با نام Twingo I و با ظاهری عجیب توانست به فروش 10 هزار دستگاه برسد؛ آن هم در دهه‌ای که فولکس واگن اوج فروش گلف را تجربه می‌کرد. توینگو نسل اول با 60 اسب بخار نیرو از پیشرانه 1.6 لیتری به بازار می‌شد، اما قیمت بسیار کم و 3 ستاره ایمنی چیزی نبود که اروپایی‌ها را از خرید آن منصرف کند.
نسل دوم آن با کد II در سال 2007 معرفی شد؛ نسلی که تنها مدل‌ هاچ‌بک سه‌درب آن قابل خریداری بود و مدل پنج‌درب آن هیچ‌گاه تولید نشد. این نسل برای کسانی که قدرت خرید مگان را نداشتند، مدل RS تقویت‌شده هم در لیست فروش خود داشت. نسل سوم آن نیز در سال 2014 معرفی شد؛ هاچ‌بک کوچک و توانایی که خاطرات رنو 5 را زنده می‌کند و البته از پلت‌فرم اسمارت فورتو نیز بهره می‌برد. در ضمن فراموش نکنید توینگو رقیب بسیار جدی به نام فیات 500 دارد؛ خودرویی که نام کشور بزرگی در دنیای خودروسازی به نام ایتالیا را به همراه خود یدک می‌کشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم