فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان:

۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای سرویس مدارس شهر همدان پیش بینی شد

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از پیش بینی ۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای سرویس مدارس در شهر همدان خبر داد.

۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای سرویس مدارس شهر همدان پیش بینی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد پوروخشوری بعدازظهر یکشنبه در شورای ترافیک همدان با بیان اینکه امسال 100دستگاه مینی بوس با برچسب سرویس مدارس از سوی سازمان اتوبوسرانی همدان برای بازگشایی مدارس در مهرماه ساماندهی شده است، گفت: 200 دستگاه اتوبوس خصوصی و دولتی آمادگی لازم را برای خدمات دهی در زمان بازگشایی مدارس دارند.

    وی بابیان اینکه کارت شهروندی ویژه دانش‌آموزان همزمان با بازگشایی مدارس در اختیار این قشر قرار می‌گیرد، افزود: امسال 2000 کارت الکترونیکی دانش‌آموزی در قالب کارت معمولی در بین دانش آموزان 35 مدرسه شناسایی شده همدان توزیع می شود.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه این کارت‌ها با نام هر دانش‌آموز صادر می‌شود، گفت: یک سری مدارس از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی شناسایی شده‌ تا با هدایت اتوبوس‌های خالی در مسیر این مدارس به دانش‌آموزانی که از سرویس مدارس استفاده نمی‌کنند خدمات ارائه می شود.

    پوروخشوری یادآور شد: امسال برای آموزش رانندگان سرویس مدارس 6 جلسه در راستای ارتقای ایمنی دانش‌آموزان برگزار شده است.

    30 دستگاه اتوبوس شهری در همدان بهسازی و نوسازی شده است

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز از تشکیل ستاد استقبال از مهرماه در شهرداری همدان خبر داد و افزود: 6 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و 30دستگاه اتوبوس شهری نیز بهسازی و نوسازی شده است.

    عباس صوفی با بیان اینکه از یک ماه گذشته نوسازی ناوگان تاکسیرانی در همدان آغاز و در این مدت300  دستگاه تاکسی وارد ناوگان حمل و نقل شهری شده است، گفت: یک‌هزار و 500تاکسی فرسوده شناسایی شده و با ثبت نام 800 نفر از رانندگان نوسازی تاکسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

    صوفی با بیان اینکه امسال طرح «سپند» یا سامانه پایش ناوگان دانش آموزی در سرویس حمل و نقل مدارس همدان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: 949 راننده تاکسی، 192 مدرسه و 643 دانش‌آموز در این سامانه برای سرویس مدارس ثبت نام کرده‌اند.

    وی افزود: سامانه «سپند» امسال برای نخستین بار تمام عملیات ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس را به صورت اینترنتی انجام می‌دهد.

    وی با بیان اینکه این سامانه در 5 محور شامل وحدت رویه، مفاد آیین نامه، نگاه حرفه‌ای و در خور شأن دانش‌آموزان، خدمات نوین و رعایت قوانین و مقررات لازم فعال است، گفت: تخلفات نیز از طریق این سامانه به صورت روزانه گزارش می‌شود.

    سال گذشته1200 تاکسی در همدان سرویس مدارس بوده‌اند

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته 1200 تاکسی در همدان سرویس مدارس بوده‌اند، عنوان کرد: امسال 1500 دستگاه تاکسی سرویس مدارس می شوند چراکه خودروهای فرسوده برای سرویس مدارس استفاده نخواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان از ایمن سازی مدارس همدان و اجرای این طرح در 219 مدرسه خبر داد و گفت: درهمین راستا خط کشی، نصب چراغ‌های چشمک‌زن، تابلوهای اطلاعاتی و سرعتگاه در مسیرهای منتهی به مدارس در نزدیکی مدارس همدان انجام شده است.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه معاونت‌های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان برای بازگشایی مدارس اجرای برنامه‌های ویژه‌ای را در طرح استقبال از مهر با همکاری ادارات مختلف در دستور کار قرار داده اند، گفت: زمان اجرای این طرح از 24 شهریورماه تا چهارم مهرماه امسال است.

    کامران گردان افزود: این طرح به منظور پاکسازی و زیباسازی معابر اطراف مدارس و ارائه خدمات مناسب به دانش‌آموزان انجام می‌شود.

    گردان پاکسازی معابر منتهی به مدارس، تخلیه مخازن زباله، جمع نخاله و زباله باقیمانده در اطراف مدارس، شست‌وشوی معابر را از جمله برنامه ها عنوان کرد و گفت: رنگ‌آمیزی دیواری 12 مدرسه، استفاده از تلویزیون‌های شهری در روزهای آغازین مهر برای تبریک ایام و برگزاری مراسم زنگ مهر در مدارس شهر از دیگر برنامه ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط