فونیکسریمکسبهتام

خدادادی مطرح کرد؛

راهنمایی و رانندگی برای کاهش تخلفات جاده‌ای اقدامی کند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است راهنمایی و رانندگی باید نحوه نظارت خود را به گونه‌ای اعمال کند که ضمن فرهنگ سازی بتواند با ارائه توصیه‌هایی به رانندگی، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای را به دنبال داشته باشد.

راهنمایی و رانندگی برای کاهش تخلفات جاده‌ای اقدامی کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سلمان خدادادی با اشاره به این که مساله تصادفات و تلفات جاده‌ای یکی از معضلات اجتماعی کشور است گفت: بررسی علل و چگونگی این اتفاقات به راهنمایی و رانندگی، کمیسیون‌های عمران و امنیت ملی و سیاست خارجی ارتباط دارد؛ البته کمیسیون اجتماعی مجلس نیز تاکنون چند جلسه با مسئولان مربوطه داشته است.

    وی با بیان اینکه  آمار حوادث جاده‌ای، بسیار قابل توجه است، اظهار کرد:‌ فرهنگ رانندگی، وضعیت جاده‌ها و ناهماهنگی‌ تولیدات خودرویی با ساخت و سازهای جاده‌ای از جمله عواملی هستند که بالقوه در وقوع تصادفات و یا بالا بودن آمار تلفات جاده‌ها نقش دارند.

    این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد:‌ متاسفانه کیفیت ماشین‌هایی که در کشور تولید می‌شود، پایین است، چرا باید مردم تاوان دو شرکت غیررقابتی مثل سایپا و ایران خودرو را بدهند و مجبور باشند که این گونه خوردوها را خریداری کنند در واقع یکی از دلایل تصادفات پایین بودن کیفیت ماشین‌هایی است که تولید می‌شود.

    نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به وضعیت آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از تصادفات که یا بی سرپرست شده و یا دچار معلولیت می‌شوند، گفت: وقوع تصادفات آمار آسیب دیدگان اجتماعی را هم افزایش می‌دهد که کمیسیون اجتماعی این مساله را مد نظر  دارد و در این زمینه جلساتی را با راهنمایی و رانندگی و سازمانهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی داشته و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

    خدادادی با بیان این که در این زمینه به وزیر کشور در شورای عالی اجتماعی نیز نامه نوشته شده است اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید بتوانیم دستگاه‌های ذی ربط به ویژه راه و شهر سازی را مجاب کنیم تا فکری برای مناطق و نقاط حادثه خیر کنند.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد:‌ متاسفانه راهنمایی و رانندگی به جای این که نظارتش در جهت فرهنگ سازی و پیشگیری باشد، به دنبال مچ گیری است و معمولا در جاده‌ها در نقاطی حضور دارد که به متخلفان فرصت تخلف داده تا بعد با متوقف کردن خودرو جریمه کند، با این شیوه سازی، به فکر زنده بودن مردم نیستم، بنابراین راهنمایی و رانندگی باید بیشتر از مچ گیری به دنبال راهنمایی و ارشاد باشد.

    وی در پایان یادآور شد: در این زمینه با توجه به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس از کمیسیون‌های عمران و امنیت ملی نیز درخواست کردیم تا هم در جهت توسعه راههای کشور و مسائل قوانین و یا امنیتی به این موضوع توجه داشته باشند که آنچه تدوین می‌شود نقش بازدارنده داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو