فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۶۸»

کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار است

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای روز یکشنبه کلانشهر مشهد برای دومین روز در۱۴ ایستگاه ناسالم و میانگین کیفیت هوا در وضعیت هشدار قرار دارد.

کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمید صالحی  اظهار کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف مشهد صبح امروز 116 پی.اس.آی رسید که بیش از حد مجاز است.
    وی اضافه کرد: در مدت مشابه روز گذشته نیز میانگین شاخص کلی کیفیت هوا 126 پی.اس.آی بود که اگرچه این میزان کاهش یافته اما همچنان کیفیت هوای امروز مشهد ناسالم است..
    صالحی خاطرنشان کرد: ایستگاه های خیام شمالی با 147، سمزقند با 143، تقی آباد با 141، الهیه با 126، شهید مفتح و نخریسی هر یک با 125، امامیه با 117، سجاد با 116، چمن با 115، شهید آوینی و سرافرازان هر یک با 113، صدف با 111، خیام جنوبی با 108و شهید کریمی با 106 پی.اس. آی ایستگاه های آلوده امروز در مشهد هستند.
    صالحی توصیه کرد :بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و ایستگاه های آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز فعالیت های ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.
    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد:با توجه به روند ماندگاری حجم آلاینده ها، ضرورت دارد که مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و تردد های غیر ضرور با خودروی شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند تا به مرور شاهد کاهش شدت و میزان حجم آلاینده ها باشیم .
    هم اکنون تعداد 20 ایستگاه سنجش آلودگی در شهر مشهد مستقر است و روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد رفت و آمد دارند.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
    کلانشهر مشهد در هفته گذشته نیز سه روز را با کیفیت ناسالم و در وضعیت هشدار سپری کرده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو