فونیکسریمکسبهتام

ایجاد پارکینگ در محدوده چهارراه ولیعصر

عصر خودرو- شهردار منطقه ۱۱ از برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد پارکینگ در محدوده چهارراه ولیعصر خبر داد.

ایجاد پارکینگ در محدوده چهارراه ولیعصر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، آبادیان صبح امروز در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ارباب رستم گیو، با بیان اینکه منطقه 11، 12  کیلومتر مربع وسعت دارد و بناهای تاریخی ارزشمندی در این منطقه وجود دارد، گفت: در سال 94-93 توجه به مسائل میراثی در دستور کار قرار گرفت و در بحث حفظ بناهای تاریخی رویکرد نوینی صورت گرفت و تعامل با سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها انجام شد و سرانجام اتفاقات خوبی در هفته تاریخی شهر رقم خورد.

    وی با بیان اینکه رویکرد احیای بافت‌های تاریخی و در گام اول پیرایش فضاهای تاریخی در دستور کار قرار گرفت، گفت: در منطقه 11 بناهای ارزشمند زیادی وجود دارد که با کمک سازمان میراث فرهنگی از سال‌های گذشته برقراری تورهای گردشگری را در دستور کار قرار داده‌ایم که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

    شهردار منطقه 11 با اشاره به درخواست رییس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری درخصوص ایجاد پارکینگ طبقاتی گفت: این منطقه، منطقه‌ای فرهنگی است که همواره مورد استقبال هنرمندان، اهالی فرهنگ و... قرار می‌گیرد که در جنب این پژوهشکده قطعه زمینی وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در آینده‌ای نزدیک پارکینگ در این منطقه احداث شود، البته در تمام دنیا سعی می‌شود در مناطقی که بناهای ارزشمند و بورس فرهنگی وجود دارد نسبت به تقویت حمل و نقل اقدام شود که در همین راستا شهرداری تهران خطوط مترو و بی‌آرتی را در این منطقه گسترش داده و امیدواریم مردم نیز با این وسایل حمل و نقل عمومی آشتی کنند.

    به گزارش ایسنا، همچنین در ادامه این مراسم، دکتر حمید آیتی رییس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری با بیان اینکه چهارراه ولیعصر به دلیل وجود تئاتر شهر، تالار وحدت، دانشگاه تهران و سایر مراکز فرهنگی به استراتژیک‌ترین نقطه شهر تهران بدل شده است، گفت: نهضت نگهداری میراث فرهنگی، نهضت بسیار خوبی است و خوشحالیم که فتح باب این نهضت با پژوهشکده فرهنگ و هنر بوده است.

    وی با ارائه تاریخچه‌ای از ساختمان این پژوهشکده تصریح کرد: این پژوهشکده در ابتدای انقلاب به عنوان یک ساختمان متروکه و محل زندگی معتادان و ولگردان رها شده بود اما با مکاتبه دکتر منتظری رییس وقت جهاد دانشگاهی با بیت مقام معظم رهبری این ساختمان با کاربری فرهنگی و آموزشی از بنیاد مستضعفان در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفت.

    رییس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری با بیان اینکه از سال 81 بازسازی و مرمت این ساختمان با هدف حفظ معماری اصلی آغاز شد، گفت: از سازمان زیباسازی تشکر ویژه‌ای داریم که در یک سال اخیر رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان و نورپردازی آن را انجام داده است.

    آیتی با بیان اینکه این پژوهشکده تنها مرکزی است که گروه معماری و منظر شهری و همچنین مرکز خدمات تخصصی آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی را دارد، گفت: ما آماده هستیم تا هرگونه تحقیق و پژوهش را برای شورا و شهرداری انجام دهیم.

    رییس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینجا نقطه فرهنگی تهران است که روزانه مردم زیادی به این منطقه مراجعه می‌کنند، اما متاسفانه جای یک پارکینگ طبقاتی خالی است هرچند که در گذشته یک قطعه زمینی در این پژوهشکده وجود داشت که درخواست داده بودیم که تبدیل به پارکینگ شود اما یکدفعه ایستگاه آتش‌نشانی در  زمین این ساختمان ساخته شد، هرچند به دلیل ازدحام مردم، وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی لازم بود اما نبود یک پارکینگ در این منطقه مشکل‌ساز شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو