فونیکسریمکسبهتام

خاک خوری زیبای خفته آلمانی در انبارهای اموال تملیکی

عصر خودرو- تصمیم در رابطه با خودرهای لوکس قاچاق در چند وقت اخیر به یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی بدل شده است، خودروهایی که در انتظار آینده‌ای نامعلوم در انبارهای سازمان اموال تملیکی خاک می‌خورند.

خاک خوری زیبای خفته آلمانی در انبارهای اموال تملیکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، در چند سال اخیر تب ماشین سواری در بین جوانان بسیار زیاد شده و با ارتقا تکنولوژی و امکاناتی که در تولید خودرو استفاده می‌شود، خودروهای جدید در ظاهر و باطن با اجداد خود بسیار متفاوت هستند، این شوق ویراژ با چنین خودروهایی و جذابیت سود واردات خودرو به کشور عاملی شده تا برخی افراد برای عایدی بیشتر خود دست به واردات خودرو بزنند البته نه از راه قانونی و با استفاده از راه‌های مختلف قانون را دور می‌زنند.

    سوق یافتن برخی افراد برای واردات خودروهای به روز دنیا از راه غیرقانونی تا حدودی به شرایط سخت واردات و هزینه‌های بسیار بالای آن باز می‌گردد، هزینه‌هایی که همواره اعلام شده با استفاده از راهکار تنظیم تعرفه می‌توان میزان واردات و صادرات و تا حدودی قاچاق کالا را مدیریت کرد.

    تمام این مسائل در حالی مطرح می‌شود که به عقیده برخی از کارشناسان، خودروسازی کشور نتوانسته خواست اکثریت مردم را پاسخ دهد از همین رو ناخواسته افراد علاقه بسیاری به خودروهای وارداتی و به روز نشان می‌دهند.

    در ماه‌های اخیر با توجه به شرایطی که کالای قاچاق برای اقتصاد کشور به همراه داشته، قوانین مبارزه با قاچاق کالا تا حدودی به روز شد و میزان تشدید مبارزه با چنین پدیده شومی از سوی مسئولین افزایش یافت.

    با افزایش مقابله با کالای قاچاق و به روز شدن قوانین مبارزه با قاچاق کالا، میزان کشفیات قاچاق کالا و امحای آن‌ها در سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد قابل توجهی مواجه شده، اما با وجود آنکه طبق قانون خودرو و لوازم خانگی قاچاق را می‌توان منهدم یا صادر کرد تا به امروز در انهدام‌های صورت گرفته تنها پوشاک و محصولات سریع الفساد به زیر چرخ لیفتراک‌ها می‌روند، چرخ‌هایی که بیشتر مردم علاقه‌ای به آن ندارند تا بروی خودروهای لوکس قاچاق ردی بیاندازد.

    در این رابطه امیر 27 ساله به میزان گفت: اکثر این خودروها بنز و پورشه است که می‌توانند آن‌ها را صادر کرده و درآمدی برای دولت از این طریق متصور بود، که دولت بخشی از این درآمد را می‌تواند برای سازمان‌هایی همچون بهزیستی در نظر بگیرد.

    وی افزود: این خودروها که به آخرین امکانات تولید و تکنولوژی مجهز هستند را می‌توان در اختیار نیروی انتظامی قرار داد تا وسایل موتوری این ارگان تقویت شود.

    همچنین یک خانم جوان، بر این باور است که این خودروها می‌تواند به جای آنکه از بین برود منبع درآمدی برای دولت باشد.

    در جدیدترین عکس‌های به دست آمده از انبار سازمان اموال تملیکی، خودروهای به روز تولید کشور آلمان و کمپانی مرسدس بنز و بی ام دبلیو وجود دارد که زیر آفتاب در انتظار روزهای خوش آینده هستند، روزهایی که اگر برای این خودروها حکم قاچاق صادر شود، یا منهدم خواهند شد یا صادرات مجدد و اگر واردات آن‌ها مشکلی نداشته و تنها صاحب کالا در زمان مقرر نتوانسته باشد خودروها را از گمرک ترخیص کند، با توجه به قوانین واردات خودرو که حجم موتور را ملاک قرار داده‌اند، با پرداخت حق گمرکی به کشور وارد یا صادرات مجدد در انتظار آن‌ها خواهد بود.

    البته با توجه به رویه مسئولین تا به امروز در رابطه با منهدم کردن خودروهای قاچاق به نظر می‌رسد خودروهای قاچاق یا مستهلک که صاحب دارند، به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو