فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۶۶۴»

ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین با کیفیت می پیوندد

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون انرژی، گفت: ایران با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فهرست صادرکنندگان بنزین با کیفیت قرار می گیرد.

ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین با کیفیت می پیوندد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  شانا ، حسین امیری خامکانی توسعه بخش پالایش نفت و گاز را برای کشور راهبردی توصیف کرد و  گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران در تامین بنزین مورد نیاز داخل، خودکفا و با تکمیل فازهای دوم و سوم این طرح و همچنین دیگر طرح‌های بنزین سازی، ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین می پیوندد.

    وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی منطقه خلیج فارس و حتی خاورمیانه است که می تواند بنزین و گازوییل با استاندارد یورو 4 تولید کند.

    این نماینده مجلس، ظرفیت تولید بالا، کیفیت فرآورده و مواد اولیه مناسب را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

    وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزون بر بنزین، در فازهای بعدی گاز مایع، سوخت هواپیما و گوگرد نیز تولید و عرضه می کند.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی، تولید فرآورده های نفتی را هم جهت با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: توسعه بخش های پالایشی و فراورشی نفت و گاز برای کشور راهبردی است. از این رو، امید می رود همه طرح‌های پیش بینی شده در زمان مقرر به بهره برداری رسد.

    این نماینده مجلس گفت: باید تلاش کرد طرح‌های نفت و گاز دچار هزینه های تاخیر نشوند زیرا توسعه در این بخش آثار و پیامدهای مثبت بر دیگر بخش?‌های اقتصادی کشور دارد.

    ظرفیت تولید بنزین یورو 4 ایران با بهره‌برداری از سه طرح جدید پالایشگاهی لاوان، بندرعباس و فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به حدود 50 میلیون لیتر در روز می‌رسد.

    بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی ظرفیت پالایشگاه نفت لاوان حدود روزانه 2,8 میلیون لیتر، طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت تولید روزانه هشت میلیون لیتر بنزین پالایشگاه بندرعباس و فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس حدود 12 میلیون لیتر بنزین در روز با استاندارد یورو 4 تولید خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو