فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور یزد خبر داد:

عزم جزم پلیس یزد برای برخورد با موتورسواران قانون‌گریز

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره تاثیر قوانین و مقررات در کاهش تلفات تصادفات گفت: راکبان موتورسوار جدا از قانون و مقرات نیستند و پلیس مصمم به برخورد با راکبان قانون گریز است.

عزم جزم پلیس یزد برای برخورد با موتورسواران قانون‌گریز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، منصور جمشیدی اظهار داشت: متاسفانه در هر تصادفی که اعلام می‌ شود یکسوی آن راکب موتور سوار قرار دارد و معمولا هم توجهی به قانون ندارند.

    وی با اشاره به عدم رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی ادامه داد: قوانینی که برای تردد در سطح شهر تدوین شده تنها برای خودروها نیست بلکه موتورسیکلت ها نیز مشمول این قوانین هستند و باید آن را رعایت کنند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با انتقاد از بی توجهی موتورسواران نسبت به استفاده از کلاه ایمنی بیان داشت: برابر با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت الزامی شده اما باز هم موتور سواران با قانون گریزی موجب بروز حوادث متعدد و جبران ناپذیر می شوند.

    وی با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ سلامتی افراد جامعه و با هدف کاهش تلفات جانی و مالی موتورسواران الزامی شده است، عنوان کرد: پلیس مصمم است به لحاظ حفظ سلامت راکبان موتورسیکلت و شهروندان با متخلفان به طور جدی برخورد کند.

    جمشیدی با اشاره به ایمن نبودن موتور سوار به هنگام رانندگی در مقایسه با اتومبیل بیان داشت: متاسفانه در هنگام تصادفات نخستین نقطه از بدن که دچار آسیب می‌شود سر راکب است که به واسطه ضربه به سر بسیاری از جوانان یا راهی دیار باقی شده و یا اینکه با قطع نخاع و ضربه مغزی موجب بروز خسارات جبران ناپذیر و ناراحتی دیگران شده اند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایشی و مارپیچ و تک چرخ زدن در شهر از تخلفات موتورسواران است و ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند با این تخلفات برخورد کنند.

    جمشیدی عنوان کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر قوانین و مقررات از سوی راکبان، شاهد کاهش تصادفات موتور سیکت سواران در یزد باشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو