فونیکسریمکسبهتام

سیستم خودران جدید تسلا تصادف منجر به فوت نخواهد داشت

عصر خودرو- مدیرعامل تسلا می گوید این خودروساز در حال بروز رسانی سیستم فناوری نیمه خودران با یک سری محدودیت جدید در زمینه رانندگی بدون دست و دیگر بهبودهایی است که می توانند از تکرار تلفاتی همچون آنچه در ماه می رخ داد جلوگیری کنند.

سیستم خودران جدید تسلا تصادف منجر به فوت نخواهد داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹:۰۰

    به گزارش عصرخودرو به نقل از رویترز، الون ماسک موسس و مدیرعامل تسلا موتورز گفت: این بروز رسانی که ظرف یک یا دو هفته آینده از طریق یک بروز رسانی نرم افزاری آنلاین انجام خواهد شد، بیشتر به رادار متکی است تا خودروهای لوکس الکتریکی تسلا درک بهتری از محیط پیرامون خود زمان دقیق ترمز گرفتن داشته باشند.
    محدودیت های جدید اتوپایلوت 8.0 تاییدی بر نگرانی گسترده پیرامون این موضوع است که سیستم این خودرو رانندگان را به دلیل قابلیت رانندگی "دست آزاد" دچار گمراهی کرده و یک آرامش و حس امنیت کاذب به آنها می دهد. 
    اکنون در صورتیکه رانندگان به هشدارهای صوتی مبنی بر کرفتن کنترل خودرو واکنش ندهند، این سیستم بروزرسانی شده به طور موقت به رانندگان اجازه نخواهد داد از رانندگی
    دست آزاد استفاده کنند.
    ماسک در جمع خبرنگاران گفت: ما از رادار استفاده بیشتری خواهیم کرد. این یک بهبود قابل توجه در ایمنی سیستم خودروهای ما از طریق نرم افزاری است.
    در ماههای گذشته دو مورد تصادف برای خودروهای تسلا در حالت اتوپایلوت رخ داده که یکی تلفات جانی داشته است.
    در یک مورد تصادف هنگام شب، زمانیکه تسلا مدل X روی حالت اتوپایلوت بوده رخ داده و خودرو با تعدادی الوار که برای نگه داشتن گاردریل روی زمین کار گذاشته شده بودند، برخورد کرده است.
    در مورد دیگر، تصادف زمانی رخ داد که یک کامیون بزرگ باری که در جلوی خودروی تسلا در حال حرکت بوده برای گردش به چپ اقدام کرده، اما ترمزهای خودروی تسلا عمل نکرده‌اند و این امر به تصادف و مرگ راننده انجامیده است.
    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم