فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۶۳»

سهم ٤٥درصد از آلودگی برعهده ۱۰درصد خودروهای کاربراتوری است

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوا تهران با تاکید بر لزوم حذف خودروهای کاربراتوری، گفت: تاثیرات طرح کاهش به یکباره مشکل آلودگی هوا را حل نخواهد کرد.

سهم ٤٥درصد از آلودگی برعهده ۱۰درصد خودروهای کاربراتوری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، وحید حسینی با اشاره به تاثیر معاینه فنی خودرو در کاهش آلودگی هوا گفت : یکی از دلایل مخالفت با ادامه فعالیت خودروهای کاربراتور این است که این خودروها قابل تغییر و تنظیم هستند ومی توان حتی بعد از اخذ معاینه فنی تغییراتی در سیستم ماشین اعمال کرد.

    وی با اشاره به وضعیت خودروهای کاربراتوری طی چند سال گذشته در سطح شهر گفت : در سال های گذشته تعداد خودروهای کاربراتوری در شهر بیشتر بود وقانون معاینه فنی متناسب با شرایط همان زمان پیش بینی شده است اما حالا از سه میلیون پلاک در تهران تنها ٣۰۰ هزار خودروی کاربراتوری در شهرداریم.

    به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوا تهران حدود ٤٥درصد از آلودگی ناوگان حمل ونقل برعهده 10 درصد خودروهای کاربراتوری است.

    وی با تاکید بر اینکه باید در ابتدا تردد خودروهای دود زا را در برخی نقاط شهر محدود کرد ، گفت : نباید انتظار داشت طرح کاهش مشکلات آلودگی هوای شهر تهران را به یکباره حل کند اما زمانی که تردد خودروهای دود زا محدود شود در عمل از جذابیت تردداین سبک خودروها کاسته می شود بنابراین وادار کردن دارندگان خودرو برای داشتن معاینه فنی به طور قطع به کاهش آلودگی هوا در دراز مدت کمک خواهد کرد.

    حسینی درباره طرح نصب فیلتر دوده بر اتوبوس ها دیزلی شهر تهران گفت :در ابتدا به شکل پایلوت برای 10 اتوبوس دیزلی فیلتر دوده نصب شد چرا که دغدغه هایی مانند آتش گرفتن یا عدم سازگاری با سوخت برای این تصمیم وجود داشت .

    وی با اشاره به اینکه ارتفاع زیاد تهران از سطح دریا بر ترددخودروهای دیزلی موثر است ،گفت :خوشبختانه طرح پایلوت نشان داد که نصب فیلتر دوده بر اتوبوس های دیزلی بلا اشکال است و بر این اساس شرکت واحد اتوبوسرانی مناقصه خرید فیلترها را آغاز کرد.

    به گفته مدیر عامل شرکت آلودگی هوا تهران تعداد اتوبوس هایی که قابلیت نصب فیلتر دوده داشته باشند در حدود ١٢۰۰ دستگاه بر آورد شد و نصب فیلتر دوده بر اتوبوس های بسیار فرسوده ممکن نیست.

    وی همچنین همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی برای نصب فیلتر دوده را اقدامی مفید در راستای کاهش آلودگی هوا ارزیابی کرد.

      

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو