فونیکسریمکسبهتام

انجمن قطعه‌سازان خودرویی شد

عصر خودرو- انجمنی که قرار است مطالبه قطعه سازان را از خودروسازان پیگیری کند خود به نوعی خودرویی شده است.

انجمن قطعه‌سازان خودرویی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بعد از دو سال پیگیری از مراجع مربوطه در خصوص برگزاری انتخاب هیئت مدیره و بازرسان انجمن سازندگان قطعات خودرو، در نهایت مجوز برگزاری مجمع عادی این انجمن توسط وزارت کار صادر و این انتخابات در 15 شهریورماه با حضور قطعه سازان فعال برگزارشد.

    قطعه سازان با  برگزاری این انتخابات خواستار تعیین یک هیئت مدیره قوی برای پیگیری مطالبات خود بودند چراکه به اعتقاد آنان تاکنون برای رسیدگی به مطالبات آنها اقدام مهمی از سوی انجمن صورت نمی‌گرفت.

    امروز صنعت قطعه سازی با مشکلات متعددی از جمله مالیات، مطابات معوق از شرکت‌های خودروساز و کمبود نقدینگی روبه رو است که همین امر باعث شده تا آنها مسیر رشد و توسعه تولید محصولات متنوع را به کندی پشت سر بگذارند.

    در حال حاضر میزان مطالبه قطعه سازان از شرکت‌های خودروسازی   حدود 3.5 تا 4 هزار میلیارد است در حالی که خودروسازان باید پرداخت مطالبات خود را حداکثر 45 روزه انجام دهند.

    همین موضوعات باعث شد تا انتخابات دیگری برای تعیین یک هیأت مدیره مناسب برگزار شود اما پس از اعلام نتایج نکته قابل تأملی در لیست جدید اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو به وجود آمد. به نحوی که انجمنی که قرار است مطالبه قطعه سازان را از خودروسازان پیگیری کند خود به نوعی خودرویی شده است.

    اگر نگاهی به اعضای جدید انجمن قطعه سازان بیندازیم می بینیم نمایندگان دو شرکت تأمین کننده قطعات ایران خودرو (ساپکو) و سایپا (سازه گستر) نیز در لیست اعضای اصلی انجمن قرار دارند.

    نمایندگان این دو شرکت در حالی به عنوان اعضای انجمن تعیین شده‌اند که حجم زیادی از مطالبه قطعه سازان از این دو شرکت است. حال این سوال مطرح می شود آیا انجمن با حضور این دو عضو اساساً می تواند به پیگیری مطالبات خود بپردازد یا نه. اصلا براساس چه معیاری شرکت های تأمین کننده قطعات ایران خودرو وسایپا که به نوعی واسطه قطعه ساز و خودروساز هستند باید در این انجمن به عنوان اعضای اصلی باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو