فونیکسریمکسبهتام

برقراری شرایط پایدار‌ جوی در اغلب نقاط کشور از فردا

عصر خودرو- از فردا جمعه هوای نسبتاً پایداری بر اغلب مناطق کشور حاکم خواهد شد و دمای هوا در مناطق شمالی افزایش می‌یابد ضمن آنکه رگبارهای پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی دور از انتظار نیست.

برقراری شرایط پایدار‌ جوی در اغلب نقاط کشور از فردا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی و نقشه‌های پیشیابی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود؛ با گسترش فعالیت این سامانه‌ به مناطق جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و برخی مناطق شرقی استان قزوین از اواسط روز انتظار رگبار باران و وزش باد در این مناطق داریم.

    ‌از بعدازظهر امروز از میزان بارش‌ها در مناطق یاد شده کاسته می‌شود و فردا جمعه هوای نسبتا پایداری بر اغلب مناطق کشور حاکم خواهد شد و دمای هوا در مناطق شمالی افزایش می‌یابد ضمن آنکه رگبارهای پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی دور از انتظار نیست.

    ‌بعدازظهر امروز پنج‌شنبه در شمال خراسان رضوی و مناطق شمالی استان تهران و همچنین در ساعات بعدازظهر امروز و فردا جمعه در برخی نقاط هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رشد ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. ‌

    روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی از روی دریای خزر به نواحی شمالی کشور، بارش خفیف باران از صبح آغاز می‌شود و از بعدازظهر ضمن کاهش دما بارندگی افزایش می‌یابد.

    در نیمه جنوبی کشور روز جمعه افزایش ابر و بارش‌های خفیف در ارتفاعات استان کرمان و برخی مناطق شمال شرق و مرکزی هرمزگان رخ می‌دهد.

    در روز شنبه انتظار رگبار و رعد و برق در مناطق کوهستانی و شمالی استان کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان داریم و در طول روز رگبار پراکنده باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد ضمن آنکه روز پنج‌شنبه بخش‌هایی از استان خوزستان غبارآلود است.

    آسمان تهران طی دو روز آینده کمی ابری گاهی با وزش باد مشاهده می‌شود،بیشینه و کمیته دما فردا در تهران 31 و 18 درجه خواهد بود.

    همچنین آسمان رشت روز آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و روز شنبه آسمان این شهر ابری تا نیمه ابری همراه با بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    ‌آسمان ساری روز شنبه هفته آینده نیمه ابری در بعدازظهر به تدریج رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    روز آینده اهواز با دمای 42 درجه بالای صفر و پس از آن بوشهر، خرم‌آباد، قم و اصفهان با دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرهای کشور و شهرکرد با دمای 4 درجه بالای صفر و همدان با دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرهای کشور خواهند بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا هفدهم شهریورماه سال جاری 232.8 میلی‌متر ‌ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 197.4 میلی‌متر بود که ‌بارش سال جاری نسبت به سال قبل رشد داشته است.‌

    کاربران همچنین می‌توانند جزئیات خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو