فونیکسریمکسبهتام

حدود یک میلیون دستگاه خودرو سالانه وارد چرخه حمل و نقل کشور می شود

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور گفت: سالانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو تولید و وارد چرخه حمل و نقل کشور می شود.

حدود یک میلیون دستگاه خودرو سالانه وارد چرخه حمل و نقل کشور می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، داود کشاورزیان روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: ایمنی راههای کشور در اولویت قرار دارد و اقداماتی از جمله خط کشی، ترمیم تابلو و علائم، پاکسازی حریم و اصلاح دوربرگردان ها در هر شرایطی به ویژه تنگناهای مالی باید انجام شود.
    وی با بیان اینکه نباید نبود اعتبار بهانه ای برای عدم انجام این فعالیت ها شود، اظهار کرد: مدیران شهرستان ها باید با حضور میدانی در جاده ها، از نزدیک وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی را رصد کنند.
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور همچنین با تاکید بر دقت در انتخاب پیمانکاران افزود: حمل و نقل عمومی جاده ای روز به روز در حال کاهش است و استقبال از این ناوگان کاهش یافته است.

    ***آیین نامه جدید شرکت های حمل و نقل عمومی مسافربری به زودی اجرایی می شود
    کشاورزیان همچنین ادامه داد: آیین نامه جدیدی در خصوص شرکت های مسافربری ابلاغ شده که در آینده نزدیک اجرایی می شود.
    وی گفت: بر این اساس همکاری اتوبوس ها با شرکت ها و شعبه های همنام در سراسر کشور الزامی شده و با ایجاد برند سازی، بر کیفیت خدمات افزوده می شود.
    وی اضافه کرد: در این راستا سرویس های مسافربری یا باید در چارچوب برندهای موجود و به صورت هماهنگ در سراسر کشور فعالیت کنند و یا درصورت توان، برند جدیدی را ایجاد نمایند.
    کشاورزیان اظهار کرد: در این آیین نامه، هر سوریس حمل و نقل باید تنها با یک شرکت مشخص همکاری کند و ازین پس همکاری وسایط نقلیه با چندین شرکت حمل و نقل قابل قبول نخواهد بود.
    وی با تاکید بر ضرورت اجرای این آیین نامه گفت: قانون جدید، بقای هیچ شرکتی را تضمین نمی کند مگر اینکه به روز شده و کیفیت خدمات آن افزایش یابد.

    ***بهره وری حمل و نقل کامیون پایین است
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور همچنین گفت: به دلیل عرضه بیش از حد کامیون و نبود تقاضا، بهره وری این ناوگان پایین است.
    کشاورزیان افزود: سامانه نوبت گیری مجازی در کشور راه اندازی شده تا انتظار چندین روزه کامیون داران از مبدا و مقصد به حداقل کاهش یابد.
    وی همچنین نوسازی ناوگان را از سیاست های در دستور کار عنوان کرد و گفت: وزارت نفت موظف است بخشی از هزینه های نوسازی ناوگان را پرداخت نماید که این اقدام در مراحل نهایی بوده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
    وی اظهار کرد: در این راستا، به تدریج محدودیت هایی برای ناوگان فرسوده اعمال خواهد شد و از تردد این خودروها جلوگیری می شود.
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور همچنین در خصوص نوسازی ناوگان مسافر از جمله سواری، ون، مینی بوس و اتوبوس گفت: برای این مهم 70 درصد قیمت خودرو در قالب تسهیلات به متقاضی پرداخت و بخشی از سود وام نیز از محل منابع داخلی سازمان تامین می شود.
    در این مراسم علی زندی فر به عنوان مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان منصوب شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط