فونیکسریمکسبهتام

وزارت صنعت:

واردات خودرو با حجم موتور ۲۵۰۰CC آزاد شد

عصر خودرو- پایگاه خبری وزارت صنعت از رد مصوبه دولت در راستای ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰CC خبر داده است.

واردات خودرو با حجم موتور ۲۵۰۰CC آزاد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، با وجود آنکه صحبت‌های ضد و نقیضی در رابطه با واردات خودرو با حجم موتور بیش از 2500CC از سوی برخی افراد، در رسانه های منعکس می شود، پایگاه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، از رد مصوبه دولت از سوی دیوان عدالت اداری، خبر داده است، در خبر منتشر شده از سوی این پایگاه خبری آمده است؛ دیوان عدالت اداری عنوان کرد که حجم موتور خودروها نشان دهند لوکس بودن آنها نیست و چه بسا خودروهایی با حجم موتور پایین‌تر به دلیل امکانات بیشتر کالای لوکس محسوب می‌شود.

    دولت در  راستای اجرای سیاست‌های کلان کشور و جلوگیری از واردات کالاهای لوکس به کشور و خارج شدن ارز از کشور ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2 هزار و 500 سی سی را تصویب کرد.

    این مصوبه با 57 رای در دیوانعالی کشور باطل و ورود این خودروها به کشور آزاد شد.

    این خبر در حالی مطرح می شود که رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در شبکه خبر با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بالای 2500CC همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: دیوان عدالت اداری تنها برای واردات خودروهایی که قانون برای آن‌ها عطف به ماسبق شده است، حکم داده است.

    وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع، دیوان عدالت اداری، حکمی در رابطه با ورود خودروهایی که تا قبل از ابلاغ دستور وزیر به کشور وارد شده اند را صادر کرده و در این حکم اشاره ای به این موضوع نشده است که دستور دولت به طور کامل لغو خواهد شد.

    رضایی، با اشاره به اینکه در طی روزجاری حکم به صورت شفاف اعلام خواهد شد، بیان کرد: همچنان ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 cc لازم اجرا است.

     از روز گذشته خبرهای زیادی مبنی بر تغییر در تعریف و واردات خودروهای لوکس مطرح شده که هنوز هیچ مرجع رسمی و قضایی این خبرها را تایید نکرده است.

    گفتنی است تاکنون هیچ نامه رسمی از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر تایید یا تکذیب این خبر به مراجع ذی ربط ابلاغ نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط