فونیکسریمکسبهتام

سرهنگ ترحمی مطرح کرد؛

پلیس پلاک خودرو‌های فروشنده را تا ۳ سال نگهداری می‌کند

حق شکایت از کانون سردفتران محفوظ است

عصر خودرو- رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت: برابر قانون افترا زدن به دیگران جرم تلقی می‌شود و از این رو کانون با توجه به اظهارات اخیر درباره پلیس تخلف کرده است.

پلیس پلاک خودرو‌های فروشنده را تا ۳ سال نگهداری می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راه ناجا  پس از نقل و انتقال خودرو، پلاک فروشنده تا سه سال نزد پلیس نگه‌داری می شود و علت آن این است که هزینه دوباره ساخت پلاک از متقاضیان اخذ نشود.

    وی  در ادامه افزود:‌ برای تحویل پلاک تهرانی‌ها به محض مراجعه به مراکز تعویض پلاک می‌توانند پلاک قبلی خود را اخذ کنند اما برای ارسال پلاک به سایر شهرستان‌ها و استان‌ها 24تا 48ساعت زمان می‌برد تا پلاک پست شود.

    سرهنگ ترحمی بیان کرد: کانون مدعی است در بودجه 95مبنایی برای اخذ هزینه‌ای برای تعویض پلاک وجود ندارد و پلیس مرتکب جرم شده است و این در حالی است که در بودجه 94 اخذ هزینه برای تعویض پلاک جرم بوده اما متاسفانه عزیزانمان در کانون هیچ گونه مطالعه قبلی روی بودجه‌نویسی سال 95 نداشتند چرا که در بند7 ماده 16 آمده است که هزینه تعویض پلاک برای خودرو های زیر 50میلیون تومان هزینه‌ای 50هزار تومانی و برای خودروهای بالای 50میلیون تومان هزینه 100هزار تومانی اخذ می‌شود.

    رئیس اداره حقوقی پلیس راه ناجا بیان کرد: در زمان تعویض پلاک فرآیندی صورت می‌گیرد که در آن کارشناسان حقوقی پلیس اصالت خودرو را بررسی می‌کنند و پس از آنکه اصالت خودرو تأیید شد پلاک گذاری انجام می‌شود.

    سرهنگ ترحمی گفت:‌ بابت فرآیند تعویض پلاک هزینه 50یا 100هزار تومانی اخذ می‌شود که اگر بخواهند از طریق مبادی دیگر اصالت خودرو را بررسی کنند حداقل باید 150تا 170هزار تومان هزینه پرداخت کنند در حالی که در مراکز تعویض پلاک هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

    وی افزود: نقل و انتقالات در صورتی که خریدار پلاک آزاد داشته باشد به هیچ وجه پلاک جدید صادر برای مالک خودرو جدید صادر نمی‌شود.

    سرهنگ ترحمی در پایان اذعان کرد: طبق قانون697 اگر عملی به فردی یا سازمانی انتصاب داده شود و افترا بودن آن ثابت شود جرم تلقی می‌شود که در همین راستا شکایت از کانون را حقی برای خود می‌دانیم و حق شکایت برای پلیس محفوظ است؛ همچنین برابر بند 10 اصل سوم قانون اساسی صدور و رفع موارد در معاملات از وظایف حاکمیت به شمار می‌رود و پلیس جزئی از حاکمیت محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو