فونیکسریمکسبهتام

تشریح جزئیات بودجه مترو توسط دبیر

عصر خودرو- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر جزئیات بودجه ساخت و توسعه مترو را تشریح کرد.

تشریح جزئیات بودجه مترو توسط دبیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، علیرضا دبیر صبح امروز در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اعتباراتی که شورای شهر در بودجه سال 95 برای توسعه مترو به طور جداگانه در نظر گرفته است گفت: در بودجه سال 95، 300 میلیارد بابت احداث خط سه، 800 میلیارد تومان بابت خط شش و 700 میلیارد تومان بابت احداث خط هفت مترو در نظر گرفته شد.

    وی با بیان اینکه برای توسعه و نگهداشت سایر خطوط 130 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است گفت: این چهار خط به صورت جداگانه ردیف بودجه داشته‌اند و این در حالیست که برای نظارت بهتر بر آنها کد پروژه برای این خطوط مترو در نظر گرفتیم.

    رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه با این حال از محل فروش طرح ترافیک 20 درصد سهم مترو در نظر گرفتیم و دو درصد نیز از محل صدور پروانه ساخت برای توسعه مترو اعتبار در نظر گرفتیم ادامه داد: جمع این اعداد 2100 میلیارد تومان می‌شود که تنها در بحث توسعه مترو باید صرف شود.

    دبیر با بیان اینکه در تبصره‌ها نیز برای مترو بودجه جداگانه در نظر گرفته شده است اظهار کرد: برای تملک املاکی که در مسیر مترو قرار دارند 300 میلیارد تومان در نظر گرفتیم چرا که در گذشته مناطق برای تملک اراضی با مشکلات زیادی مواجه بودند و بر همین اساس ردیف بودجه جداگانه‌ای در نظر گرفتیم.

    دبیر با بیان اینکه برای ایجاد خط متروی فاطمی ـ تجریش 1000 میلیارد تومان پیش بینی شده که تنها باید به روش BOT اجرایی شود گفت: همچنین برای خط سه، شش و هفت مترو دو میلیارد یورو فاینانس در تبصره‌ها پیش بینی کرده‌ایم و حتی برای بازپرداخت وام مترو 700 میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفتیم.

    دبیر با اشاره به حمایت جدی شورا از مترو اظهار کرد: همیشه شورا سعی کرده است تا با ارائه بودجه خوب به مترو به این وسیله مهم کمک کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو