فونیکسریمکسبهتام

۱۵۰ واحد قطعه ساز خودرو در قزوین با بحران روبرو هستند

عصر خودرو- رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه انجمن های صنعتی باید برای رفع مشکلات مطرح شده راه حل های مناسبی را در نشست های ستاد تسهیل ارائه دهند، گفت: هم اکنون ۱۵۰ واحد قطعه ساز خودرو در استان با بحران روبرو هستند.

۱۵۰ واحد قطعه ساز خودرو در قزوین با بحران روبرو هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایرنا، مجتبی شیرالی شامگاه دوشنبه در نشست انجمن قطعه سازان خودرو که با حضور رئیس بانک صنعت و معدن استان قزوین برگزار شد، مهمترین مانع تولید شرکت های قطعه ساز را بحث نقدینگی عنوان و افزود: برای رفع مشکل نقدینگی قطعه سازان علاوه بر ارائه تسهیلات باید فرصتی به شرکت ها برای پرداخت معوقات مالیاتی خود (بدون جریمه دیرکرد) داده شود تا مشکلات نقدینگی آنان تا حدودی برطرف شود.
    وی سرسام آور بودن سود تسهیلات بانکی را عامل زمین گیر شدن واحدهای صنعتی دانست و ادامه داد: با رایزنی های انجام شده از سوی این خانه با بانک صنعت و معدن از این پس ارائه تسهیلات بانکی برای اعضا تسهیل تر خواهد شد.
    شیرالی یادآور شد: پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به واحدهای صنعتی در جهت توسعه و رونق این واحدها بسیار مهم و حائز اهمیت بوده اما نرخ بالا و سرسام آور سودهای بانکی موجب شده که واحدهای یاد شده در بازپرداخت خود با مشکلات زیادی روبرو شوند.
    وی با اشاره به اهمیت صنعت قطعه سازی به عنوان صنعتی استراتژیک، گفت: هرچند رعایت کیفیت و کسب رضایت مشتری در همه صنایع باید رعایت شود اما این مهم در صنعت قطعه سازی همواره از اهمیت بیشتری برخوردار بوده تا جایی که باید به هر طریق ممکن نیاز خودروسازان را با استانداردها و کیفیت تعریف شده، تامین کرد.
    به گفته وی، در شرایط اقتصادی ایجاد شده یکی از راه های برون رفت بخش صنعت از وضعیت موجود، جلب مشارکت سرمایه گذاران خارجی بوده تا با اجرای طرح های مشترک بتوانند از این بحران خارج شوند.
    شیرالی با اشاره به حضور گسترده هیات های تجاری در استان طی روزها و ماه های گذشته، افزود: باید با برنامه ریزی های منسجم بتوانیم حداکثر بهره وری را از این فرصت ها برای جلت سرمایه گذاری بیشتر به عمل آوریم.
    وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و صنعتی، یادآور شد: این ستاد می تواند بخشی از مشکلات صنعت را رفع و بستر تولید را هموارتر سازد.
    شیرالی اضافه کرد: کارگروه ستاد تسهیل ماموریت شناسایی، احصا، تسهیل امور و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را برعهده دارد.
    وی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید می تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع و فضای کسب و کار را نیز بهبود بخشد، اضافه کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور فعال کردن واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال، روند ثبت نام از این گونه واحدها در سامانه بهین یاب در استان قزوین انجام شده اما بررسی پرونده بیش از 1000 واحد صنعتی با انبوهی از مشکلات، کار ساده ای نیست.
    رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: براساس توافق های صورت گرفته با بانک صنعت و معدن استان، برخی مشوق ها به اعضای خانه داده خواهد شد و کارگروهی نیز توسط انجمن صنایع قطعه ساز همگن قزوین ایجاد خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون گروه های صنعتی و انجمن های همگن تاکنون برای رفع مشکلات خود کنار هم قرار نگرفته اند، گفت: یکی از مهمترین اهداف خانه صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد هماهنگی های لازم جهت گردآوری گروه های یاد شده در کنار هم است.
    این مسئول در پایان یادآور شد: در دوران پسابرجام باید برند سازی مورد توجه جدی انجمن قطعه سازان خودرو ما نیز قرار گیرد.
    در پایان این نشست و براساس توافق های صورت گرفته با بانک صنعت، معدن و تجارت استان مقرر شد توجه ویژه ای از این پس به اعضای این خانه جهت دریافت تسهیلات بانکی به عمل آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط