فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد؛

۲۱۸ کشته در تصادفات جاده ای گیلان در پنج ماه نخست امسال

عصر خودرو- رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است از کشته شدن ۲۱۸ نفر در تصادفات جاده ای گیلان طی این مدت خبر داد.

۲۱۸ کشته در تصادفات جاده ای گیلان در پنج ماه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر٬ سرهنگ‌ مهیار رستگار صبح دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه،  سه هزار و 810 نفر در سطح جاده های استان مجروح شده اند که نسبت به سال گذشته در این حوزه، هشت درصد کاهش را شاهد هستیم.

    وی آمار کشته شدگان موتورسیکلت سوار با 31 درصد را بیشترین آمار تلفات در استان اعلام کرد و افزود: گیلان در زمینه کاهش تلفات عابران پیاده و موتور سیکلت سواران جزء سه استان نخست کشور است.

    رئیس پلیس راه گیلان بی توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و انحراف به چپ را از دلایل مهم در تصادفات پنج سال گذشته عنوان و تصریح کرد: بیشترین تصادفات در استان در بازه زمانی 20 تا 24 شب رخ می دهد که نبود روشنایی مناسب در جاده های اصلی و فرعی روستایی علت اصلی این امر است.

    سرهنگ رستگار با بیان اینکه طی پنج سال گذشته بیش از 400  هزار تخلف از انواع سرعت و سبقت غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است، اظهار کرد: از این میزان حدود 120 هزار تخلف حادثه ساز بوده که در مجموع گیلان با آمار 40 درصدی از تخلفات حادثه ساز، جزء استان های کم تخلف در سطح کشور محسوب می شود.

    وی به پایان تعطیلات تابستانی و اجرای طرح ویژه کنترل نظارتی و ترافیک در محورهای مواصلاتی در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح از 100 تیم خودروی پلیس محسوس  و 500 نیروی انسانی کارآمد نامحسوس به طور ویژه در 10 روز پایانی تعطیلات استفاده می شود.

    به گفته این مسئول برخورد با رانندگان حادثه ساز در اجرای طرح پایان تعطیلات تابستانی در اولویت پلیس راه استان قرار دارد.

    سرهنگ رستگار همچنین با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی نیز در کنار برخورد با آلوده کنندگان صوتی، ماشین هایی با شیشه های دودی و کشف حجاب، تصریح کرد : کشف حجاب نوعی جرم محسوب شده و هرچند که دخالت در این حوزه وظیفه ذاتی پلیس راه نیست اما از وظایف اولیه پلیس بوده و حداقل تذکر لسانی را به همراه دارد.

    وی افزود: اجرای طرح پایان تعطیلات تابستانی پلیس راه از 30 شهریور آغاز و با توجه به بازگشایی مدارس تا دوم مهر ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط