فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

نگهداری راه‌های موجود بر افتتاح‌ راه اولویت دارد

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم فقط افتتاح پروژه را مورد توجه قرار می‌دهند در حالی که نگهداری پروژه‌های موجود امری ضروری‌تر است و باید در این حوزه امانتدار بزرگ باشیم.

نگهداری راه‌های موجود بر افتتاح‌ راه اولویت دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت روسازی راه‌های شهری و روستایی کشور، اظهار داشت: از ابتدای مسئولیتم افزایش بهره‌وری از سرمایه‌های ملی را در دستور کار قرار داده‌‌‌ام و یکی از اصول اصلی اقتصاد و نکات مهم اقتصاد مقاومتی افزایش بهره‌وری است.

    وی ادامه داد: در بهره‌وری حداکثر استفاده از سرمایه، دانش و دارایی مدنظر است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: ما ثروت عظیمی از راه‌ها در کشور داریم که 70 میلیارد دلار ارزش دارد که معادل حدود 200 هزار میلیارد تومان است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش نرخ بهره‌وری سودمندترین روش اقتصاد ثروت موجود است.

    وی بیان کرد: در ایران علاقه‌مند افتتاح پروژه جدید هستیم و افکار عمومی روی اقتصاد پروژه حساس است در حالی که باید قدر پروژه‌های اجرا شده و داشته‌های خود را بدانیم.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: بازآفرینی و آغاز تحول جدید در حوزه راهداری خروجی راه‌اندازی سامانه مذکور است؛ این سامانه مرکز داده‌ها و بزرگترین ابزار کار سازمان راهداری خواهد بود تا برای تخصیص منابع مناسب از اطلاعات به روز در این حوزه استفاده کند.

    آخوندی گفت: افزایش دقت در تخصیص مناسب، انتخاب راهکار و افزایش دقت در انتخاب مکان برای تأمین و نگهداری راه‌ها، خروجی این سامانه خواهد بود؛ در این سیستم تزریق دانش فناوری اطلاعات و عمران و مهندسی راه و ساختمان مطلوب است.

    وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در این سیستم مناسب به نظر می‌رسد؛ با یک پایگاه اطلاعاتی بسیار خوب می‌توان به سمت پیشگیری و ارتقای کیفیت در نگهداری راه‌ها گام برداشت.

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه یکپارچگی اطلاعات استانی و ملی در این حوزه مهم است، گفت: مدیران باید لحظه به لحظه به اطلاعات این سیستم دسترسی داشته باشند.

    آخوندی تأکید کرد: راه‌ها سرمایه بزرگ و امانتی است که در اختیار ما است و باید به بهترین وجه در این حوزه امانتداری کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو