فونیکسریمکسبهتام

خودروهای وارداتی باید ۱۰ درصد ارزان شوند

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به گذشت حدود یک سال از اجرایی شدن برجام و کاهش هزینه‌های واردت کالا به ایران، قیمت خودروهای وارداتی به طور میانگین پنج تا ۱۰ درصد باید کاهش یابد.

خودروهای وارداتی باید ۱۰ درصد ارزان شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسن کریمی سنجری اظهار کرد: در گذشته و پیش از اجرایی شدن برجام، واردات خودرو به ایران با برخی هزینه‌های اضافی همراه بود.

    وی با بیان اینکه در آن زمان پرداخت پول خودروهای وارداتی از طریق صرافی‌ها و با هزینه‌های اضافی صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: با این حال چنین هزینه‌هایی با اجرایی شدن برجام از بین رفته و در نتیجه هزینه‌های واردات خودرو کاهش یافته است.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد:‌ علاوه بر آن هم‌اکنون امکان گشایش ال‌سی شش ماهه برای واردات از چین فراهم شده است و اگر امکان گشایش ال‌سی یوزانس از اروپا نیز فراهم شود شاهد کاهش بیشتر هزینه‌های واردات خودرو خواهیم بود.

    وی افزود: تحت تاثیر همین کاهش هزینه‌های واردات است که در ماه‌های اخیر شرایط فروش خودروهای وارداتی در بازار به نفع مشتریان تغییر کرده و برخی واردکنندگان خودرو محصولاتشان را به صورت قسطی و بدون بهره می‌فروشند.

    کریمی سنجری با بیان اینکه با وجود تسهیل شرایط فروش خودروهای وارداتی قیمت این محصولات نیز باید به طور میانگین پنج تا 10 درصد کاهش یابد، تصریح کرد: با این حال شرایط بازار خودروی ایران و انحصار موجود، دست واردکنندگان را برای گران‌فروشی باز گذاشته است.

    وی ادامه داد: برخی از واردکنندگان خودرو نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی نیستند و محصولاتشان را از طریق واسطه‌ها خریداری و وارد می‌کنند که این موضوع نیز در گران‌تر بودن قیمت خودروهای وارداتی در ایران نسبت به قیمت جهانی این محصولات تاثیرگذار است.

    این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: بنابراین در این زمینه از یک سو باید واردکنندگان خودرو را مجبور کرد که با اخذ نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی، واردات خودرو را به طور مستقیم و از خودروساز تولیدکننده انجام دهند و از سوی دیگر شرایط را برای ایجاد خطوط تولید خودروهای وارداتی در ایران فراهم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو