فونیکسریمکسبهتام

جاده های چین مجهز به اتومبیلهای خودروان با پلتفورم ویژه

عصر خودرو- موتور جستجوی چینی بایدو از همکاری خود با شرکت ان ویدیا سازنده تراشه های سخت افزاری برای ساخت پلتفورمی هوشمند برای استفاده در اتومبیل های خودران خبر داده است.

جاده های چین مجهز به اتومبیلهای خودروان با پلتفورم ویژه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، این پلتفورم مجهز به نقشه های بسیار باکیفیت مبتنی بر خدمات کلود خواهد بود و جهت یابی و مسیریابی را برای کاربران تسهیل می کند.

    Jen-Hsun Huang  مدیر عامل ان ویدیا با اعلام این خبر در کنفرانس جهانی بایدو افزود: همکاری ما دو شرکت استعدادهای گسترده ای را در حوزه هوش مصنوعی شکوفا می کند.

    بایدو موافقت اداره وسایل نقلیه کالیفرنیا را برای آزمایش وسایل نقلیه خودکار و بدون نیاز به راننده در جاده ها و خیابان های عمومی این شهر کسب کرده است. این شرکت پانزدهمین شرکت فناوری است که مجوز آزمایش خودروهای خودران را در کالیفرنیا به دست می آورد.

    قرار است بایدو از پلتفورم یاد شده در تاکسی های خودران در کشور چین استفاده کند. البته ممکن است شرکت های دیگری نیز متقاضی استفاده از پلتفورم یاد شده باشند. این پلتفورم به صورت باز طراحی می شود تا دیگر خودروسازان به استفاده از آن در تولیدات خود تشویق شوند.

    ان ویدیا می گوید خودروهای هوشمند و خودرانی که با استفاده از این پلتفورم تولید شوند سه ویژگی خواهند داشت: بهره مندی از ابررایانه ای موسوم به Drive PX که از قدرت کافی برای پردازش داده های دریافتی از حسگر و دوربین خودرو برخوردار است. یک سیستم عامل مبتنی بر الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی و یک نقشه سه بعدی فوق دقیق مبتنی بر خدمات کلود که به طور مرتب به روز خواهد شد.

    انتظار می رود عرضه نهایی این خودرو ظرف دو سال آینده اتفاق بیفتد. البته شرکت بایدو پیش از این با موفقیت یک خودروی خودران را در مسافتی 30 کیلومتری مورد آزمایش قرار داده بود. خودروهای خودران ساخت این شرکت ظرف سه سال آینده در  ده شهر چین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این شرکت اتوبوس های خودران را هم تا سال 2018 برای استفاده در جاده های چین به کار می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو