فونیکسریمکسبهتام

تعداد خودروهای وارداتی به منطقه آزاد ارس اعلام شد

عصر خودرو- معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس میزان واردات خودروهای خارجی به این منطقه را اعلام کرد.

تعداد خودروهای وارداتی به منطقه آزاد ارس اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ابراهیم باقرزاده در مورد میانگین سالانه واردات خودروهای خارجی به منطقه‌ آزاد ارس اظهار کرد: این موضوع بسته به شرایط و تقاضای بازار است اما به صورت سالانه 600 الی 700 دستگاه به این منطقه وارد می‌شود و در سال گذشته نیز حدود 800 دستگاه خودرو وارداتی به منطقه آزاد ارس داشته‌ایم.

    وی با اشاره به اینکه از ابتدای ایجاد منطقه آزاد ارس تا کنون حدود 5000 خودرو خارجی با پلاک ارس واگذار شده است، گفت: منطقه آزاد جلفا چهار زون دارد که شعاع محدوده تعیین شده برای تردد در این چهارضلعی 200 کیلومتر در 200 کیلومتر است، علاوه بر این باید خاطر نشان کرد که منطقه ازاد ارس شامل 51 هزار هکتار مساحت است.

    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در مورد نحوه واردات خودروهای خارجی به این منطقه، یادآور شد: تمام خودروهای خارجی وارداتی به منطقه ازاد ارس بدون کارکرد هستند مگر اینکه به صورت زمینی و تا 2000 کیلومتر مسافت را طی کرده باشند. چرا که  در برخی موارد خودروهایی که وارد می‌شوند از راه زمینی وارد شده و برای همین مجوز لازم به آن‌ها ارائه خواهد شد.

    باقرزاده همچنین در مورد ممنوعیت واردات خودروهای لوکس امریکایی به منطقه ازاد ارس، گفت: واردات خودروهای لوکس امریکایی به مناطق آزاد ممنوع شده و منطقه ازاد ارس نیز از این منطقه مستثنی نیست، بنابراین نه سازمان منطقه آزاد ارس و نه پلیس مجوزهای لازم را برای واردات این مدل خودرو نمی‌دهند.

    وی در ادامه به نحوه تردد خودروهای خارجی به تبریز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فرودگاه منطقه در تبریز است، بنابراین با توجه به حضور سرمایه گذاران خارجی در جلفا و نیز تامین امنیت آن‌ها اجازه تردد خودروهای خارجی به تبریز داده شده است.

    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در مورد ساکنان این منطقه نیز، خاطر نشان کرد: اگر ساکنان در این منطقه بتوانند کارخانه ایجاد کرده و کارت ارس‌وندی بگیرند، اجازه تردد خودروهای خارجی آن‌ها به تبریز وجود دارد، در غیر این صورت این مجوز به آن‌ها داده نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو