فونیکسریمکسبهتام

پس از چند ماه توقف در اجرای یک طرح شهری

طرح پارکبان شهری ورامین در مسیر احیا

عصر خودرو- طرح پارکبان در ورامین در اجرا با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده و قرار است پس از چند ماه تعطیلی، بار دیگر با حضور پیمانکار جدید از سر گرفته شود.

طرح پارکبان شهری ورامین در مسیر احیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از مهر، گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی:طرح پارکبان یکی از طرح‌های مهم و جنجالی سال‌های اخیر در ورامین به‌حساب می‌آید که اجرای آن با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است.

    در پاییز سال گذشته بود که اجرای طرح پارکبان به‌منظور ساماندهی وضعیت پارک خودروها در معابر و خیابان‌های شهری کلید خورد و پارکبانان در نقاط مختلف شهر مستقر شدند.

    درحالی‌که باگذشت چند ماه از اجرای طرح پارکبان، مردم و شهروندان در حال عادت کردن به این طرح بودند و تأثیرات خوبی نیز در حوزه ساماندهی جای پارک خودروها احساس می‌شد، این طرح به‌یک‌باره متوقف و رو به تعطیلی رفت.

    طرح مهم شهری که با توقف روبرو شد

    باگذشت چند ماه از توقف طرح پارکبان در ورامین، خبری از اجرای این طرح نبود تا اینکه شهرداری ورامین طی روزهای اخیر بار دیگر مزایده‌ای را برای انتخاب پیمانکار جدید طرح پارکبان برگزار کرد.

    به گفته مسئولان شهرداری ورامین قرار است تا پس از طی مراحل قانونی و اداری، بار دیگر طرح پارکبان در ورامین اجرایی و عملیاتی شود و مدیریت شهری بر اجرای این طرح به‌منظور ساماندهی جای پارک وسایل نقلیه تأکید دارد.

    بدون تردید اجرای طرح پارکبان به‌صورت مستمر و قانونمند، می‌تواند نقش به سزایی را در کاهش مشکلات موجود در پارک خودروها و ساماندهی این امر ایفا کند.

    مهدی امینی یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که بسیاری از شهروندان از علت توقف طرح پارکبان در ورامین اطلاع دقیقی ندارند، اظهار داشت: هنوز تابلوهای اجرای طرح پارکبان در نقاط مختلف شهر ورامین نصب است.

    وی با تأکید بر این نکته که بسیاری از شهروندان اقدام به خریداری برچسب‌های طرح پارکبان کرده‌اند، افزود: بسیاری از شهروندان و رانندگان ورامینی نیز برچسب‌های طرح پارکبان را خریداری و همچنان پشت شیشه‌های خود نصب‌کرده‌اند اما چند ماهی است که خبری از اجرای این طرح شهری نیست.

    امینی با اشاره به این نکته که طرح پارکبان موافقان و مخالفانی دارد، ادامه داد: اینکه طرح پارکبان در ساماندهی وضعیت پارک وسایل نقلیه مؤثر است، شکی نیست اما برخی اعتقاددارند که نباید هزینه عدم وجود پارکینگ در نقاط مختلف شهری را شهروندان بپردازند.

    وی با تأکید بر ضرورت اجرای مداوم و مستمر طرح‌های مهم شهری اضافه کرد: شهروندان ورامینی انتظار دارند که وقتی طرحی در حوزه شهری اجرایی می‌شود، دچار توقف و تعطیلی نشده و اگر خللی در آن به وجود آمد، به اطلاع مردم برسد.

    ساخت پارکینگ شهری در ورامین یک نیاز ضروری است

    حسن احمدی یکی دیگر از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که شهر ورامین باوجود هزاران خودرو و وسایل نقلیه، از داشتن پارکینگ شهری مناسب محروم است، اظهار داشت: ساخت پارکینگ شهری یک نیاز ضروری برای ورامین محسوب می‌شود.

    وی با تأکید بر این نکته که امروز برخی از نقاط شهری ورامین با کمبود جای پارک خودروها مواجه است، افزود: امروز حجم تردد وسایل نقلیه و خودرو در خیابان‌هایی نظیر مسجد جامع، 15 خرداد، شهدا، طالقانی، بلوار باهنر و غیره بالا بوده و بدین ترتیب کمبود جای پارک در این مناطق احساس می‌شود.

    احمدی، ارائه راهکارهای درازمدت برای حل مشکل کمبود جای پارک وسایل نقلیه در ورامین را مهم ارزیابی کرد و  ادامه داد: طرح پارکبان شهری یک درمان موقت برای ساماندهی کمبود جای پارک وسایل نقلیه در ورامین است و باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای درازمدت، فکری جدی برای حل این معضل کرد.

    پیمانکار طرح پارکبان شهری در ورامین تغییر کرد

    علی حیدریان، شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت طرح پارکبان در این منطقه اظهار داشت: پیمانکار قبلی طرح پارکبان در ورامین نتوانست به تعهدات خود منطبق با قرارداد عمل کند.

    وی با اشاره به این نکته که باید طبق قرارداد منعقدشده با پیمانکار، بخشی از وجوه دریافتی به‌حساب شهرداری ورامین شود، افزود: پیمانکار اولیه طرح پارکبان شهری در ورامین علیرغم اینکه وجوه پارک وسایل نقلیه را به‌صورت نقدی از مردم دریافت می‌کرد، حق شهرداری در این راستا را پرداخت نکرد.

    مزایده انتخاب پیمانکار جدید طرح پارکبان شهری برگزارشده است

    حیدریان با اشاره به برگزاری مجدد مزایده طرح پارکبان شهری در ورامین ادامه داد: به دلیل عدم پایبندی پیمانکار قبلی به قرارداد منعقدشده، مزایده دیگری برای اجرای طرح پارکبان شهری در ورامین برگزار شد.

    وی با تأکید بر این نکته که برنده مزایده طرح پارکبان در ورامین مشخص‌شده است، اضافه کرد: پس از برگزاری مزایده، پیمانکار برنده مشخص شد و درنهایت روند قانونی و اداری برای آغاز مجدد طرح پارکبان شهری در ورامین در حال انجام است.

    طلب شهرداری از پیمانکار قبلی طرح پارکبان شهری وصول‌شده است

    شهردار ورامین در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که بدهی پیمانکار قبلی طرح پارکبان شهری به شهرداری چه سرنوشتی پیدا کرد نیز بیان داشت: پیمانکار قبلی طرح پارکبان در ابتدای فعالیت خود، سپرده‌ای را نزد شهرداری قرار داد که پس از عدم پرداخت بدهی‌های خود به مدیریت شهری، این سپرده ضبط و طلب شهرداری اخذ شد.

    حیدریان با تأکید بر این نکته که پیمانکار جدید طرح پارکبان به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: پیمانکار جدید طرح پارکبان منتظر ابلاغ شهرداری ورامین برای شروع فعالیت خود است و مدیریت شهری نیز تلاش دارد تا اخذ سپرده‌های کافی و طی کردن مراحل قانونی و اداری با سرعت انجام شود.

    طرح پارکبان به بهبود وضعیت ترافیکی شهر کمک می‌کند

    شهردار ورامین با اشاره به این نکته که اجرای طرح پارکبان برای منطقه یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود، ادامه داد: طرح پارکبان شهری به دنبال ساماندهی وضعیت پارک وسایل نقلیه در معابر و خیابان‌های پرتردد شهر است.

    حیدریان با تأکید بر این نکته که هیچ جای پارک خودرو در معابر و خیابان‌های شهری نباید به‌صورت شخصی دربیاید، یادآور شد: بدون تردید با اجرای طرح پارکبان، وضعیت پارک خودروها در ورامین ساماندهی شده و در بهبود وضعیت ترافیکی شهر نیز مؤثر است.

    به هر ترتیب اجرای طرح پارکبان که از سال گذشته در ورامین کلید خورد و چند ماهی از توقف آن می‌گذرد، طی روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که این طرح شهری چه تأثیری در بهبود وضعیت ترافیک و ساماندهی پارک وسایل نقلیه در شهر خواهد داشت.

    مردم امیدوار هستند تا طرح پارکبان شهری اگر قرار است در ورامین اجرایی شود، باثبات بوده و پس از چند ماه در مسیر تعطیلی و توقف حرکت نکند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو