فونیکسریمکسبهتام

ایتالیایی‌ها مهمان جدید آزادراه تهران – شمال

عصر خودرو- پس از نهایی شدن قرارداد محور آزادراه تهراان – شمال در قطعه اول با بنیاد مستضعفان و در قطعه سوم با کره جنوبی، این بار معاون وزیر راه و شهرسازی خبر از همکاری یک شرکت ایتالیایی در پیگیری ساخت این پروژه عظیم داده است.

ایتالیایی‌ها مهمان جدید آزادراه تهران – شمال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آزادراه تهران شمال که از کلنگ خوردن آن حدود 20 سال می‌گذرد و در طول سال‌های گذشته به دلیل معضلات مالی و البته اختلاف نظر میان وزارت راه و بنیاد مستضعفان با سرعت بسیار پایینی کار خود را ادامه داده از سال گذشته با از سرگیری اجرای قراردادهای گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با چند توافق جدید به سال‌های پایانی کارگاه جاده‌ای خود نزدیک می‌شود.

    سال گذشته وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان به توافق رسید تا با فعال شدن پنج پیمانکار ایرانی به جای پیمانکار چینی قطعه نخست با سرعت بیشتری تکمیل شود. این توافق که تاکنون بر جای باقی مانده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های ابتدایی پیگیری می‌شود، در صورت تداوم عملکرد با همین سرعت، قطعه نخست آزادراه تهران شمال را تا بهار سال آینده به زیر بار ترافیک می‌برد.

    پس از نهایی شدن کار بر روی این قطعه، وزارت راه مذاکرات خود با سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به قطعات دوم و سوم این مسیر مهم را نیز آغاز کرد که حدود دو ماه قبل به توافق ابتدایی با سرمایه‌گذار کره‌ای برای وارد کردن 1.3 میلیارد یورو سرمایه جدید به قطعه سوم منجر شد. هرچند هنوز مقدمات اجرایی ورود کره‌ای‌ها به این قطعه نهایی نشده و احتمالا در ماه‌های آینده کار به مرحله اجرا خواهد رسید حالا رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از همکاری یک شرکت ایتالیایی برای زیباسازی مسیر این آزادراه خبر داده است.

    به گفته نورزاد پیشرفت فیزیکی زیباسازی در این محور به حدود 40 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود با لحاظ کردن سه فاکتور، پایداری و همگونی با محیط و البته حضور این شرکت ایتالیایی، کار زیباسازی نیز در کنار کارگاه جاده‌ای پروژه نهایی شود.

    در طول ماه‌های گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که به طور ویژه بحث معماری جاده‌های ایران پیگیری خواهد شد تا به تناسب شرایط محیط و امکانات موجود هر یک از راه‌های جدید با استفاده از تمام امکانات زیباسازی و معماری پیگیری شود. موضوعی که تاکید اصلی روی آن حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران غیر دولتی داخلی و خارجی بوده و به نظر می‌رسد آزادراه تهران شمال یکی از نخستین‌ پروژه‌هایی باشد که سرمایه‌گذاران خارجی در آن ورود می‌کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو