فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

اجرای طرح ویژه پلیس در مهرماه

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از برخورد پلیس با ۴ هزار راننده متخلف ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری خبرداد.

اجرای طرح ویژه پلیس در مهرماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار مهری در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح ترافیکی تابستان 95 در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح تابستانه تا 4 مهرماه ادامه دارد، اظهار داشت: در این جلسه نقاظ ضعف طرح‌های قبلی بررسی و آسیب شناسی شد، کنترل رانندگان خصوصاً رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی، کنترل تخلفات حادثه ساز، رفع نقاط حادثه خیز و... از جمله موارد مطروحه دراین جلسه بود.

    وی با اشاره به افزایش سفرها در روزهای پایانی تابستان، گفت: در راستای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، مقرر شد دستگاه‌های مسئول نیز اقدامات کنترلی خود را تشدید کنند.

    رئیس پلیس راهور ناجا، 43 درصد تصادفات منجر به فوت در 9 روز نخست شهریور امسال را عدم توجه به جلو عنوان کرد و افزود: سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی از علل دیگر تصادفات چند روز اخیر به شمار می‌آید.

    وی با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی منجر به عدم توجه به جلو می‌شود، گفت: 40 درصد از تصادفات سال گذشته به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به علت خستگی و خواب آلودگی راننده بود لذا به رانندگان توصیه می‌کنیم به ازای هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت رانندگی، حداقل 15 دقیقه در حاشیه امن راه توقف کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: تجاوز به چپ، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و تردد از شانه خاکی، از خطوط قرمز پلیس در روزهای پایانی تابستان به شمار می‌آید، مأموران پلیس با تخلفات حادثه‌ساز و نیز رانندگی غیرمتعارف که مخاطراتی را برای راننده و دیگران به وجود می آورند، بدون اغماض برخورد می‌کنند همچنین وسایل نقلیه دارای دو تخلف حادثه ساز به مدت 72 ساعت توقیف می‌شوند.

    سردار مهری با اشاره به افزایش سفرهای شهروندان در شهریورماه از این ماه به عنوان پرترددترین ماه سال نام برد و گفت: در روزهای پایانی طرح تابستان، نیروی انتظامی با به کارگیری کلیه امکانات، ظرفیت و تخصیص پنج هزار مامور و نیز 800 دستگاه خودرو به تقویت ناوگان پلیس راهور کشور کمک می‌کند.

    سردار مهری به طرح ویژه پلیس در مهرماه اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته میان پلیس، شهرداری، آموزش و پرورش و وزارت کشور تمهیدات ویژه‌ای به هنگام بازگشایی مدارس به منظور ایمنی رفت و آمد دانش آموزان و نیز سرویس‌های مدارس اتخاذ شده است، همچنین پلیس نسبت به تأیید صلاحیت رانندگان سرویس‌ها اقدام می‌کند.

    این مقام ارشد انتظامی از کاهش 2.9 درصدی تلفات سوانح رانندگی در 4 ماهه امسال خبر داد و گفت: علت بیش از 70 درصد تصادفات عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی است.

    رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه 24 درصد سوانح رانندگی در ساعات 4 بعدازظهر الی 8 شب رخ داده، گفت:‌ 63 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

    وی با بیان اینکه برابر آمار پزشکی قانونی، در تیرماه آمار تلفات رانندگی کمتر از یک درصد رشد داشته است، گفت: البته این رشد در استان‌های جنوبی بوده و ما در استان‌های مسافرپذیر همچون گیلان و مازندران شاهد کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی بوده‌ایم.

    سردار مهری به سوانح رانندگی در جاده‌های روستایی اشاره کرد و گفت: حدود 110 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که این راه‌ها حدود 10 تا 12 درصد تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است .

    وی با اشاره به راه اندازی پلیس راه روستایی، گفت: وظیفه این پلیس، رصد و رسیدگی به وضعیت جاده‌های روستایی و کنترل تخلفات است؛ ایمنی جاده‌های روستایی از برنامه‌های پلیس راهور است و در صدد تقویت آن هستیم.

    مهری به هماهنگی با بهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: 15 هزار راهور محله را در روستاها با هدف کنترل ترافیک از سوی پلیس راهور آموزش داده و از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور ناجا به افزایش بازرسان نامحسوس در استان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این بازرسان با حضور فیزیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی و معابر نسبت به رصد تخلفات و نظارت در مبدا و در طول مسیر در وسایل نقلیه اعم از عمومی و خصوصی اقدام می‌کنند.

    این مقام ارشد انتظامی پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تصادفات در ساعات پایانی شب، تصریح کرد: از ساعت 9 تا 10 شب به بعد، افزایش نیرو در سطح جاده‌ها و معابر پیش بینی شده که در شهریورماه اجرا می‌شود.

    سردار مهری به برخورد با تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در سال جاری با 4 هزار راننده ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای تخلف بوده اند، برخورد و دفترچه‌های آنها گرفته شده که میزان جریمه و محرومیت این افراد متفاوت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط