فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان پزشکی قانونی:

تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای ۲.۹ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده ای کشور در ۴ ماه نخست امسال ۲.۹ درصد کاهش یافته است.

تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای ۲.۹ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، احمد شجاعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای کشور در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 2.9 درصدی به پنج هزار و 422 مورد رسید.

    وی با بیان اینکه در موضوع تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سال‌های اخیر شاهد کاهش آمار هستیم، افزود: این تعداد هم اکنون از  27 هزار کشته در سال به 17 هزار کشته رسیده است.

    معاون قوه قضائیه با بیان اینکه مهم‌ترین عامل کشته‌شدگان تصادفات مراقبت‌ و ایمنی است، تصریح کرد: 50 درصد علت فوت ها ناشی از ضربه به سر است که به علت نداشتن کمربند ایمنی در خودرو یا نداشتن کلاه در موتورسواران رخ می دهد و با رعایت آن می‌ توان این میزان را کاهش داد.

    رئیس سازمان پزشکی قانونی به کمبود نیروی انسانی در این سازمان اشاره و خاطر کرد: کار کردن در پزشکی قانونی کار سخت و پرمشقتی است و میل کمتری از طرف پزشکان برای فعالیت در پزشکی قانونی وجود دارد.

    شجاعی بیان کرد: در استان ‌های محروم و دورافتاده در جذب نیروی انسانی با مشکل و کمبود نیرو مواجه هستیم اما استان گلستان از نظر نیروی انسانی در شرایط قابل قبولی است اما نمی گوئیم ایده آل است.

    وی به مهم‌ترین اولویت و برنامه سازمان پزشکی قانونی کشور هم اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات زیرساختی و معیشتی نیروها و افزایش کیفیت سازمان در ارائه نظرات کارشناسی، تخصص و علمی نیز از دیگر اولویت های این سازمان است.

    فعالیت 10 مرکز ژنتیک در کشور

    رئیس سازمان پزشکی قانونی از بانک ژنتیک کشور خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر 10 مرکز در کشور این آزمایش ژنتیک و دی ان ای را انجام داده و اطلاعات را به تهران ارسال می‌کنند.

    وی از تهیه بانک اطلاعات ژنتیکی از گروه های هدف و مجرمان سابقه دار خبر داد، اضافه کرد: این بانک اطلاعاتی کارگشای بسیار خوبی در کشف جرم و تشخیص هویت مجرمان سابقه دار خواهد بود.

    شجاعی درباره راه اندازی آزمایشگاه دی ان ای در استان گلستان هم اظهار کرد: اکنون 10 قطب در کشور مشخص و این مراکز فعال شده اما با توجه به هزینه بسیار بالا راه‌اندازی این مراکز در همه استان‌های مقرون به صرفه نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو