فونیکسریمکسبهتام

گزارش واردات چهارماهه نشان داد

برتری لکسوس در بازار خودروهای لوکس

عصر خودرو- بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «بخش مطالعات بازار خودرو امروز»، در چهارماهه نخست سال جاری درمجموع ۱۸,۵۳۱ دستگاه انواع خودرو سواری (شامل خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور) وارد کشورمان شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۳۱درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت، هیوندای همچنان پیشرو برندهای وارداتی به کشور است و تویوتا و کیا در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

برتری لکسوس در بازار خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، بر اساس این گزارش هرچند پیشرفت تویوتا را در بازار خودروهای وارداتی می‌توان دید اما این پیشرفت در زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا، لکسوس بسیار بیشتر بوده است به‌گونه‌ای که این شرکت امسال و در چهارماهه نخست سال توانسته رقیب خود ب ام و را با اختلاف پشت سر بگذارد و به رتبه نخست خودروهای لوکس وارداتی دست پیدا کند، رتبه‌ای که سال پیش و با اختلاف قابل‌توجه در اختیار ب ام و بود اما امسال لکسوس توانست بعد از حرکتی آهسته در نیمه دوم سال پیش، امسال با افزایش رشد خود ب ام و را مغلوب کند. اصلی‌ترین سلاح لکسوس در این نبرد سخت، مدل تازه‌وارد و جذاب NX است، خودرویی در کلاس کراس‌اوور‌ها که بیش از هر چیز به لطف طراحی خیره‌کننده خود توانسته نظر لوکس سواران را به خود جلب کند و به‌تنهایی آمار واردات لکسوس را افزایش دهد.
    در چهارماهه نخست سال درمجموع 1,052 دستگاه انواع خودروهای لکسوس وارد کشور شده است که در این میان مدل NX به‌تنهایی با واردات 999 دستگاه، سهمی 95درصدی را در محصولات لکسوس داشته است. لکسوس NX در نیمه دوم سال پیش روانه بازار شد و از همان زمان توانست سهمی قابل‌توجه را در محصولات لکسوس به دست آورد به‌گونه‌ای که در سال پیش و باوجود آنکه تنها شش ماه در بازار بود سهمی بیش از 70درصدی را در میان محصولات لکسوس داشت و از همان زمان می‌شد پیش‌بینی کرد این خودرو بتواند جایگاه بالایی در محصولات لکسوس داشته باشد. لکسوس در چهارماهه نخست سال جاری توانسته رشد واردات 66درصد را تجربه کند که نشان می‌دهد لکسوس توانسته مسیر درستی را در پیش بگیرد. البته نباید فراموش کنیم موفقیت NX باعث شده شکست سایر خودروهای لکسوس نادیده گرفته شود و این مسئله ممکن است در آینده برای لکسوس مشکل‌ساز باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو