فونیکسریمکسبهتام

با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان؛

۱۱ سامانه هوشمند حمل و نقل در محورهای گیلان در فومن افتتاح شد

عصر خودرو- ۱۱ سامانه هوشمند حمل و نقل در محورهای استان گیلان با حضور مدیرکل حمل و نقل وپایانه های استان در شهرستان فومن افتتاح شد.

۱۱ سامانه هوشمند حمل و نقل در محورهای گیلان در فومن افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ناصرآل محمدی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان 11 سامانه هوشمند حمل و نقل در محورهای استان در شهرستان فومن، اظهار کرد: این پروژه در راستای افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای بهره برداری شد.

    وی افزود: این سامانه ها در محورهای آزاد راه قزوین – رشت، جاده قدیم رشت- لوشان، رشت – فومن و فومن به سراوان نصب شده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان نبود راه های جداگانه حمل و نقلی، تناسب نداشتن ظرفیت موجود جاده های استان با ترافیک عبوری را مهم ترین معضل حوزه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: به کارگیری تجهیزات و نرم افزارهای حمل و نقل هوشمند علاوه برکمک به بحث کنترل و نظارت تردد با جنبه بازدارندگی خود می تواند زمینه کاهش تلفات رانندگی را فراهم کند.

    وی با اشاره به آمار کشته شدگان حوادث رانندگی سال گذشته استان، خاطرنشان کرد: از 649 کشته حوادث رانندگی گیلان 432 نفر عابر و موتورسوار بودند.

    آل محمدی با بیان اینکه باتوجه به آمار لزوم سرمایه گذاری در مقوله کنترل و نظارت سیستمی برتردد در محورها با استفاده از سامانه های حمل و نقل هوشمند، تصریح کرد: استفاده از این تکنولوژی در کنار فرهنگ سازی و آموزش مستمر بسیار موثر است.

    وی ثبت آمار سرعت لحظه ای و برداشت شماره پلاک خودرو را از قابلیت های این سامانه برشمرد و اظهار کرد: برای راه اندازی 11 سامانه حدود 20 میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان خاطرنشان کرد: با راه اندازای سامانه های جدید تعداد دوربین های ثبت سرعت در محورهای برونشهری استان به 24 دستگاه افزایش یافت.

    وی افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 50 هزار مورد تخلف سرعت توسط سامانه های ثبت سرعت ثبت شده که اطلاع در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است.

    آل محمدی در ادامه با بیان اینکه 22 دوربین نظارت تصویری و 24 دوربین فعال ثبت سرعت و 37 سامانه تردد شمار در محورهای برون شهری استان گیلان فعال هستند، افزود: این دوربین ها بصورت آنلاین در زمینه گزارش دهی و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان فعالیت می کنند.

    همچنین در ادامه این مراسم فرماندار فومن با بیان اینکه رسالت اصلی دولت ارائه خدمات امنیتی، رفاهی، عمرانی  به مردم عنوان و اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل نیز تامین امنیت و سلامت جان مردم در اولویت است.

    میرشمس مومن زاده خدمات ارائه شده توسط حمل و نقل و پایانه ها را باتوجه به حساسیت موضوع بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه شهرستان فومن از مناطق گردشگری و شاهد حضور مسافران در تمامی فصول سال بوده لزوم توجه به نکات ایمنی و استفاده از ابزار و امکانات پیشرفته و الکترونیکی در آن حائز اهمیت است.

    در ادامه بیش از 13 پروژه آسفالت معابر اصلی شهر فومن نیز که بااعتبار 16 هزار و 100 میلیون ریالی توسط شهرداری فومن اجرایی شده به بهره برداری رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط