فونیکسریمکسبهتام

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

ایمنی خودرو و راه باید خطای انسانی را به حداقل برساند

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خسارت ناشی از تصادفات رانندگی معادل هفت درصد از تولید ناخالص ملی کشور است.

ایمنی خودرو و راه باید خطای انسانی را به حداقل برساند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی  با بیان اینکه سالانه در کشور ما افراد زیادی به علت سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: همچنین تعداد بسیاری نیز دچار ناتوانی و معلولیت‌های جسمی می‌شوند. متاسفانه قربانیان حوادث ترافیکی بیشتر از گروه سنی جوان و مولد جامعه هستند؛ به طوریکه میانگین سنی آنها حدودا 35 سال است.

    وی با بیان اینکه تصادفات خسارت‌های غیرقابل جبرانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، گفت: خسارت‌های ناشی از تصادفات حدودا هفت درصد از تولید ناخالص ملی کشور است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس برای کاهش تلفات و خسارات ناسی از حوادث رانندگی، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس راهور در سایه همدلی و هماهنگی با دیگر دستگاه‌های موثر،‌ سیر صعودی کشته‌ها مهار شده و کاهش بسیار محسوسی را نشان می‌دهد و بر اساس آمار پزشکی قانونی،‌ تعداد کشته‌ها از 25 هزار نفر در سال 1385 به کمتر از 17 هزار نفر در سال 1394 رسیده است.

    مرادی ادامه داد: این میزان کاهش کشته‌ها با توجه به رشد روز افزون تعداد خودرو،‌ توفیق بزرگی برای کشور محسوب می‌شود که دستگاه‌های مختلف در آن نقش داشته‌اند.

    وی با بیان اینکه کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی از منویات مقام معظم رهبری بوده و بنابر تدابیر سردار فرماندهی محترم ناجا، از اولویت‌های اصلی و استراتژی اساسی پلیس راهور است، گفت: در برنامه و چشم انداز پلیس راهور در کاهش حوادث ترافیکی،‌ پیگیری ارتقای ایمنی خودرو و توسعه تجهیزات و سیستم‌های ایمنی خودرو و توسعه زیرساخت‌های شبکه معابر و بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در کنترل تخلفات و مدیریت ترافیک و ارتقای فرهنگ رانندگی و اصلاح رفتار صحیح کاربران ترافیکی مورد توجه جدی قرار گرفته و از اهمیت خاصی برخوردار است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ایمنی خودرو و ایمنی راه باید خطای انسانی را به حداقل برساند، گفت: به عبارت دیگر باید راه و خودرو بخشنده باشند.

    به گفته مرادی کاهش حوادث ترافیکی نیاز به عزم ملی و درک مشترک دارد و باید نهادهای دولتی و عمومی، NGOها، رسانه‌ها، صاحبنظران، اندیشمندان، هنرمندان و همه افراد جامعه تلاش کنند که تعداد کشته‌های سوانح ترافیکی بنابر فرمایش مقام معظم رهبری به حداقل ممکن برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو