فونیکسریمکسبهتام

نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو:

افزایش قیمت خودرو به رکود بازار معاملات دامن می زند

افزایش قیمت ۲ تا ۵ میلیونی خودروهای وارداتی

عصر خودرو- نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل داران و فروشندگان خودرو از ادامه وضعیت رکود در بازار معاملات به دلیل عدم کشش بازار خبر داد و گفت :افزایش قیمت خودرو از سوی کارخانه ها نیز به این وضعیت رکودی دامن می زند.

افزایش قیمت خودرو به رکود بازار معاملات دامن می زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین ،افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی از سوی برخی از کارخانه ها در حالی صورت گرفت که بازار معاملات خودرو با گذشت دو ماه از فصل تابستان همچنان در شرایط رکود به سر می برد .

    چراغ سبز افزایش قیمت برخی ازخودروها اگر چه از سوی شورای رقابت در اوایل امسال به خودروسازان داده شده بود اما تا چند روز گذشته این افزایش قیمتها اعمال نشده بود اما ازاین هفته به دنبال اقدام گروه خودروسازی سایپا در افزایش قیمت چهار مدل خودرو، شرکت کرمان موتور نیز قیمت محصولاتش را تا هشت میلیون تومان گران کرد.

    قیمت رسمی بازار تیبا معادل 750 هزار تومان ، قیمت بازار پراید 131 معادل 100 هزار تومان، پژو 405 معادل 200 هزار تومان، پژو پارس سال 300 هزار تومان، پژو 206 (وی 8) معادل 300 هزار تومان و پارس تندر نیز 100 هزار تومان افزایش یافته است.

    همچنین در خصوص محصولات کرمان موتور نیز لیفان 820 حدودا هشت میلیون تومان افزایش یافت وقیمت جک j5 دنده‌ای نیز از 51 میلیون و 710 هزار تومان به 53 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. قیمت جک j5 اتوماتیک نیز از 62 میلیون و 710 هزار تومان به 62 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافته است.

    در ادامه افزایش قیمت‌ محصولات کرمان موتور قیمت جک S5 نیز از 78 میلیون و 110 هزار تومان به 81 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت لیفان X50 دنده‌ای نیز به 48 میلیون و 900 هزار تومان و لیفان X50 اتوماتیک به 55 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافته است.

    این افزایش قیمت ها در حالی صورت می گیرد که برای قیمت های قبلی نیز مردم قدرت خرید لازم را نداشتند و چنین افزایش قیمتی از سوی خودروسازان بدون آنکه اقدام چشمگیری در افزایش کیفیت خودروهای تولیدی ایجاد شده باشد از هیچ منطقی برخوردار نیست، به نظر می رسد با گرانی قیمت خودروهای صفر کیلومتر ،متقاضیان خرید خودرو به سمت ماشینهای دست دوم روی آورند .

    غلامحسین قاسمیان، نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل داران و فروشندگان خودرو با تاکید بر این‌که هنوز بازار خودرو در رکود کامل به سر می برد گفت: فصل تابستان همواره جزء فصلهایی بود که معاملات ماشین رونق می گرفت، اما متاسفانه امسال با گذشت دوماه از سال بازار هیچ تکانی نخورد ه است و یک مقدار خرید و فروش جزئی روی ماشین های دست دوم وجود دارد .

    وی کاهش تولید خودرو توسط کارخانه های داخلی به دلیل تعطیلات 15 روزه تابستانی و افزایش قیمت های صورت گرفته را بر افزایش قیمت برخی از خودروها در بازار موثر دانست و گفت : این افزایش قیمت منجر به رکود بیشتر در بازار معاملات خواهد شد .

    افزایش قیمت 2تا 5 میلیونی خودروهای وارداتی

    وی افزایش قیمت را تنها منحصر به خوروهای داخلی ندانست و گفت : قیمت خودروها وارداتی نیز در بازار بین 2 تا 5 میلیون تومان با افزایش قیمت روبرو بوده است که دلیل آن هم نرخ دلار است که با افزایش قیمت دلار قیمت این خودروها نیز افزایش یافته است .

    به گفته قاسمیان با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز رکود در بازار خودروی کشورمان، بازار هیچ کشش افزایش قیمتی ندارد و این موضوع می‌تواند به ادامه‌دار شدن رکود دامن بزند.

    نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل داران و فروشندگان خودرو افزود: به‌طور کلی مردم تمایلی به خرید خودرو ندارند، گروهی اصلاً توان خرید ندارند و برخی نیز منتظر کاهش قیمت با توجه به وعده‌های داده‌شده بودند در حالی که با افزایش قیمتی که در کارخانه ها صورت گرفت دیگر نباید منتظر کاهش قیمت در بازار خودرو باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو