فونیکسریمکسبهتام

تولید ۴۵۰ هزار خودرو طی پنج ماه در کشور

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پنج ماه نخست امسال ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار برسد.

تولید ۴۵۰ هزار خودرو طی پنج ماه در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، منصور معظمی روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: این در حالی است که در 12 ماه سال گذشته مجموع تولید خودرو در کشور 900 هزار دستگاه بود.
    وی اضافه کرد: خودرو سازی صنعتی است که برای خروج اقتصاد از وضعیت رکود نقش چشمگیری ایفا می کند.
    معظمی بیان ادامه داد: در این ارتباط مذاکراتی با برخی از شرکتهای خودرو سازی مطرح دنیا در حال انجام است که به نتیجه رسیدن آن می تواند نقش چشمگیری در رونق صنعت خودرو سازی و خروج از رکود داشته باشد.
    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه در آینده نزدیک صنعت خودرو سازی کشور متحول می شود افزود: یکی از راههای اساسی پیشرفت نگاه به بیرون از کشور با تکیه به توان داخلی است که نسبت به این امر اهتمام ویژه داریم.
    معظمی در ارتباط با رویکرد سازمان توسعه و نوسازی صنایع ادامه داد: مسئولیت این سازمان کارخانه داری نیست بلکه وظیفه اصلی آن توسعه صنعتی در کشور است.
    وی در ارتباط با برجام نیز یادآور شد: در پسا برجام خرید تجهیزات تسهیل شده تا جایی که در صنعت نفت صدها تجهیزات موجود در بنادر و گمرکهای خارج کشور بلوکه بود که امروزه آزاد و ترخیص شده است.
    معظمی بیان کرد: هم اکنون جذب سرمایه گذاری خارجی و حرکت به سوی تکنولوژی نو مهم ترین استراتژی است که باید به سمت آن گام برداریم.
    وی گفت: برخی از بانکها به جای تزریق اعتبار به بخش صنعت برای خودشان سرمایه گذاری می کنند که این رویه ای نامطلوب است و باید اصلاح شود.
    معظمی در ارتباط با پارک علم و فناوری بوشهر گفت چنانچه این پارک بتواند به بنگاههای اقتصادی استان کمک کند هزینه آن را از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پرداخت خواهیم کرد.
    وی افزود: همچنین این سازمان آمادگی دارد در بخش آموزش مورد نیاز مدیران صنایع استان بوشهر همکاری کند.
    معظمی افزود: این سازمان با محوریت اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مشارکت در طرح های صنعتی می تواند تا بیش از 20 درصد مشارکت کند که این امر گامی تاثیرگذار برای حمایت از بخش صنعت استان بوشهر است.
    وی در ارتباط با صنایع دریایی گفت: در این بخش میل به خرید خارجی فراوان است و این در حالی است که در داخل کشور توان ساخت کشتی و تعمیرات سایزهای مختلف آن موجود است.
    معظمی افزود: برای رسیدن به جمع بندی مطلوب در بخش صنایع دریایی آمادگی داریم با شرکت ایزو ایکو (مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) هماهنگی لازم را داشته باشیم و تعمیرات و ساخت با هزینه ای منطقی در بوشهر انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط