فونیکسریمکسبهتام

همکاری ولوو و اوبر برای توسعه و آزمایش خودروهای خودران

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ولوو قراردادی ۳۰۰ میلیون دلاری با اوبر (Uber) در راستای توسعه و آزمایش میدانی خودروهای خودران امضا کرده است

همکاری ولوو و اوبر برای توسعه و آزمایش خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از زومیت، ولوو (Volvo) برای توسعه و تست میدانی خودروهای خودران قراردادی 300 میلیون دلاری با شرکت اوبر امضا کرده است. ولوو و اوبر در ابتدا سیستم خودران را بر روی خودروهای امروزی ولوو تست خواهند کرد. این آزمایشات بر خودرو‌هایی که از پلتفرم معماری تولید مقیاس‌پذیر ولوو بهره می‌برند انجام خواهد که نیاز به یک باتری مستقل جهت پردازش بر روی داده‌ها را تامین می‌کند. اوبر نیز خودروهایی از ولوو جهت پیشبرد روند تکنولوژی خود در راستای رانندگی خودکار، خریداری می‌کند.

ولوو قصد دارد تا پایان امسال 100 دستگاه خودروی XC90 را در اختیار اوبر قرار دهد. مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن اوبر درخواست خودرو کنند و در ادامه از خودروی خودران Volvo XC90 برای رسیدن به مقصد بهره ببرند.

هردو شرکت مذکور عقیده دارند که اتحاد آن‌ها در ساخت خودروی خودران آغاز همکاری بلند مدت است. مدیر عامل اوبر طی مصاحبه‌ی مطبوعاتی در خصوص همکاری با ولوو گفت: «سالانه بیش از یک میلیون نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. استفاده از خودروهای خودران می‌تواند کمک شایانی در حل این فاجعه‌ی سالانه کند که ما به تنهایی از پس آن برنخواهیم آمد و با همکاری ولوو قادر خواهیم بود این تکنولوژی را هرچه سریع‌تر وارد بازار کنیم.»

اوبر و ولوو تنها با یکدیگر در راستای توسعه‌ی خودروهای خودران همکاری نخواهند کرد و هر یک از آن‌ها در این مسیر از کمک سایر شرکت‌های خودروسازی نیز بهره خواهند برد. پیش از این تویوتا نیز در ماه می اعلام کرد که با اوبر در حال آغاز توسعه‌ی مشترک خودروهای خودران است. بزرگ‌ترین شرکت اشتراک خودرو پیش‌تر نیز ار خودروی فورد فیوژن برای آزمایش تکنولوژی خودران خود در شهیر در پیتزبورگ استفاده کرده بود.

در هر حال حاضر ولوو به سختی مشغول توسعه‌ی فناوری خودرو‌ی خودران خاص خود است و قصد دارد سال آینده این فناوری را به کاروانی از خودروی XC90 در شهر گوتنبرگ سوئد و لندن تحت آزمایش میدانی قرار دهد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو